Microlino, cea mai convenabilă mașină electrică de oraș: când apare, cât costă și cât de mare este

de: Andrei Tilimpea
21 12. 2022

Microlino este modelat după Isetta de la BMW, mașina tip bulă.

Este propulsat de o transmisie electrică prin care poate ajunge la o viteză maximă de 90 km/h.

Doi frați elvețieni încearcă să-și pună țara înapoi pe harta producției de mașini, reînviind un clasic automobilistic din anii 1950 cu o notă electrică.

Oliver și Merlin Ouboter au lansat o nouă versiune a mașinii micro, modelată după Isetta de la BMW, de data aceasta cu patru roți, nu trei.

Noul Microlino înlocuiește vechiul motor pe benzină cu o transmisie electrică de 12,5 kilowați, care îi oferă o autonomie de până la 230 km și o viteză maximă de 90 km/h.

Greutatea sa redusă – 496 kg – și dimensiunile reduse – 2,5 metri lungime – reduc impactul vehiculului asupra mediului și facilitează parcarea în spații mici, a declarat Oliver Ouboter, director de operațiuni la Microlino.

„Ideea a fost de a crea o alternativă la mașinile convenționale. Microlino face asta mult mai bine decât bicicletele – este protejat împotriva intemperiilor, ai spațiu pentru marfă, poți avea doi oameni stând unul lângă celălalt”, a declarat Ouboter pentru Reuters.

Mașina perfectă pentru oraș

„Pentru că este mai mică decât o mașină convențională, consumă mai puțin material pentru a o fabrica și are o baterie mai mică, ceea ce înseamnă că folosește mai puțină energie electrică”, a adăugat fratele său Merlin. „Deci amprenta ecologică este de aproximativ o treime din cea a unei mașini electrice convenționale”.

Au fost primite peste 35.000 de rezervări pentru Microlino, care este construit în Italia și costă peste 15.000 de franci elvețieni (16.195 USD).

Părinții soților Oubuters – a căror companie a vândut 90 de milioane de trotinete – au investit în proiect peste 10 milioane de franci, deși frații au refuzat să precizeze cât.

Mai cunoscută pentru ciocolată, ceasuri și servicii bancare, Elveția avea o industrie auto la începutul secolului al XX-lea, cu mărci uitate de mult, precum Ajax, Fischer și Turicum.

Costurile ridicate de producție și o piață internă mică i-au condamnat pe mulți, deși Elveția găzduiește câțiva producători de nișă.

„Ideile pot fi dezvoltate în Elveția, marketingul are loc aici, dar producția de masă în altă parte. Microlino este cel mai recent exemplu în acest sens”, a spus Daniel Geissmann de la Muzeul Elvețian al Transporturilor din Lucerna.

„Există o piață pentru o astfel de mașină”, a spus el. „Este izbitor și este distractiv”.