10 oct. 2022 | 12:25

Renault pregătește noi vehicule electrice: ce știm despre Mobilize Duo și Solo

ACTUALITATE
Renault pregătește noi vehicule electrice: ce știm despre Mobilize Duo și Solo

Mobilize Duo va fi succesorul cvadriciclului electric Renault Twizy.

Cvadriciclul electric Mobilize Duo va călca pe urmele lui Renault Twizy în 2023, când va fi lansat va avea o autonomie îmbunătățită, mai mult confort și opțional viteze maxime mai mari.

O versiune de producție a lui Duo va fi prezentată publicului la Salonul auto de la Paris pe 17 octombrie.

Mobilize, brandul de servicii de mobilitate al Grupului Renault, intenționează să rupă gura târgului la salonul de la Paris, cu un stand care va include Duo, un concept de scuter stand-up pentru o singură persoană, numit Solo, și dezvăluirea unei rețele de stații de încărcare pentru vehicule electrice care va să fie desfășurate în toată Europa.

Twizy, un cvadriciclu cu laturi deschise, a fost lansat acum 10 ani. Vânzările au ajuns la aproximativ 9.000 anual la scurt timp după debut, dar au scăzut brusc în ultimii ani. Acum este construit în Coreea de Sud, iar producția este programată să se încheie înainte de lansarea lui Duo.

Dar momentul poate fi mai bun acum pentru astfel de vehicule de mobilitate urbană, Stellantis găsind succes cu cvadriciclul Citroen Ami, care are acum o variantă Opel, Rocks-e. Alte cvadricicluri electrice aflate acum pe piața în Europa includ Microlino, o reinterpretare electrică de lux a minicarului BMW Isetta din anii 1950.

Duo va fi disponibil prin abonament sau închiriere până la sfârșitul anului 2023.

 

Construit în Maroc

Ca și Ami, Duo va fi construit în Maroc, la fabrica Renault din Tanger. Stellantis construiește Ami și o variantă Opel, Rocks-e, la fabrica sa din Kenitra. Ami/Rocks-e și Duo au bare de protecție față și spate identice pentru a reduce costurile de producție și aprovizionare.

Stellantis spune că a primit aproximativ 25.000 de comenzi pentru Ami de la debutul său în aprilie 2020.

Dar Duo diferă în mai multe puncte cheie de Ami: la fel ca Twizy, are scaune în stil motocicletă în față și în spate, în timp ce Ami are două scaune unul lângă celălalt. Este disponibil într-o versiune cu viteză limitată pentru șoferii fără permis (viteza maximă este de 45 km/h conform reglementărilor UE), dar spre deosebire de Ami, există și o versiune cu o viteză maximă de 80 km/h, care necesită un permis auto standard.

Clienții Duo nu pot achiziționa vehiculele (Ami poate fi cumpărat direct pentru aproximativ 7.000 de euro), dar au de ales între un abonament sau închiriere pe o perioada de minim trei luni. Mobilize vizează în special proprietarii de flote care ar putea lua în considerare mașini electrice mici, deoarece costurile de operare pentru Duo vor fi semnificativ mai mici.

Specificații tehnice

Duo va avea o autonomie de 140 km. Are 2430 mm lungime, 1300 mm lățime și 1460 mm înălțime – dimensiuni care permit celor trei Duo să parcheze perpendicular într-un spațiu de parcare standard, spune Mobilize. Există două mufe de încărcare: una standard pentru uz casnic și una de tip 2 pentru stațiile publice de încărcare.

În comparație, Twizy are 2337 mm lungime, 1234 mm lățime și 1454 mm înălțime, cu o autonomie de 100 km. Este disponibil spre vânzare cu 11.600 de euro în Franța.

Mobilize pune accent pe acreditările ecologice ale lui Duo. Pernele de scaun (un alt upgrade de la Twizy, care are scaune necăptusite) sunt fabricate din materiale reciclate, iar 95% din Duo poate fi reciclat.

Duo este, de asemenea, accesibil pentru o gamă largă de utilizatori, cu uși care se deschid în sus pentru a facilita accesul între mașinile parcate și spațiu pentru un scaun cu roți pliabil.

Alte caracteristici includ un airbag (nu este necesar la cvadricicluri) și un tablou de bord în stil „boombox”, care are un difuzor și spațiu pentru a ține un smartphone pentru a alimenta sistemul de infotainment.

mobilize solo

Conceptul Solo

Alături de Duo va fi prezentat și conceptul Solo, un scuter electric acoperit cu trei roți pe care un singur pasager îl pilotează dintr-o poziție „semișezută”. Are 1370 mm lungime, 900 mm lățime și 1750 mm înălțime. Cu o viteză maximă de 25 km/h, este conceput ca o alternativă mai sigură și mai confortabilă la serviciile de scutere electrice partajate. Are un airbag și un buton de urgență activat cu piciorul pentru a opri vehiculul.

Roțile mai mari din față alimentează Solo, în timp ce o singură roată mică din spate este folosită pentru direcție (prin intermediul unui joystick). Există trei opțiuni de încărcare: baterii interschimbabile, prize pentru stațiile de acasă sau publice și un sistem de inducție în care un singur Solo este conectat la o stație și oferă energie altora din spatele acestuia.

Dincolo de vehicule, Mobilize va dezvălui, de asemenea, o rețea de site-uri de încărcare rapidă a vehiculelor electrice care va avea șase stații de încărcare și o zonă pentru care șoferii să lucreze sau să se relaxeze în timp ce mașinile lor se încarcă. Putere maximă livrată va fi de 400 de kilowați.

Facilitățile vor fi accesate cu un card, eliminând necesitatea unui număr mare de însoțitori și vor fi situate la cinci minute de mers cu mașina de autostrăzile majore, spun directorii Mobilize.

Primele locații se vor deschide în lunile următoare, cu planuri pentru o rețea de 200 în Europa de Vest până în 2024, cu 90 în Franța – unul la fiecare 150 km de autostradă principală.