Meta lucrează la un nou tip de publicitate: cum urmează să te urmărească

de: Andrei Tilimpea
23 01. 2022

Brevetele acordate recent arată cum dorește compania să urmărească datele biometrice și să personalizeze reclamele.

O serie de brevete acordate recent lui Meta arată cum Facebook plănuiește să colecteze informații biometrice, cum ar fi pozițiile corpului și mișcarea pupilelor, și să le folosească pentru a vinde reclame virtuale. Documentele, văzute pentru prima dată de Financial Times, oferă o perspectivă suplimentară asupra modului în care compania intenționează să monetizeze metaversul.

Viziunea ilustrată în zecile de brevete include o experiență de realitate virtuală extrem de realistă, plină de avatare cu aspect uman, mișcările acestora fiind dictate de urmărirea mișcărilor faciale și corporale ale utilizatorului prin diferite echipamente portabile. Tehnologia patentată include un „sistem de senzori magnetici” purtat în jurul trunchiului, de exemplu, și un analizor foto care poate recrea texturile pielii.

Un viitor ciudat

Aceste tehnologii nu numai că ar face experiențele virtuale mai realiste, dar ar ajuta și compania să vândă produse utilizatorilor. Meta a precizat că vede comerțul, nu hardware-ul, ca pe un adevărat generator de venituri pentru metavers. „În mod clar, poți face ceva similar cu sistemele existente de direcționare a anunțurilor în metavers – în care nu vinzi agenților de publicitate date de urmărire vizuală, dar pentru a înțelege dacă oamenii sunt atenți sau nu la o reclamă, trebuie să poți să folosești datele pentru a ști”, a declarat Nick Clegg de la Meta pentru FT.

Tehnologia recent brevetată a companiei variază de la lucruri simple, cum ar fi magazinele virtuale, până la idei mai complexe care ar permite companiilor să „sponsorizeze aspectul” obiectelor din lumea reală sau să primească publicitate personalizată în realitatea virtuală.

Patentele nu sunt produse, desigur, dar este o privire clară asupra modului în care Meta vede posibilitățile de publicitate virtuală și plasarea de produse. De exemplu: Meta ar putea folosi date precum mișcările ochilor utilizatorilor pentru a vedea ce produse captează atenția cel mai mult. Publicitatea adaptată în acest mod ar aduce cu sine o serie de probleme etice și de reglementare. S-ar putea dovedi, de asemenea, incredibil de profitabil.