Mașinile chinezești, la mare căutare în Europa: s-a terminat ”dictatura” autoturismelor nemțești

de: Andrei Tilimpea
29 12. 2022

Țările europene precum Belgia și Anglia au fost cei mai mari importatori, preluând aproape 70% din transporturi.

Exporturile de automobile electrice din China s-au dublat în luna noiembrie, atingând o valoare record pentru o singură lună, stimulată în special de faptul că producătorii euro europeni direcționează producția spre China

Exporturile de vehicule electrice din China s-au dublat mai mult decât în noiembrie, creând un record lunar, alimentat în mare parte de producătorii de automobile europeni care au exportat producția către țară.

Producătorii de mașini din China au exportat vehicule electrice în valoare de 3,2 miliarde de dolari în noiembrie, în creștere cu 165% față de un an în urmă, pentru a atinge cel mai mare total lunar înregistrat vreodată, au arătat datele autorităților vamale ale națiunii.

Producție puternică

Exporturile de vehicule electrice de pasageri au reprezentat mai mult de jumătate din totalul livrărilor de mașini timp de două luni la rând, noiembrie înregistrând un nivel record de exporturi de 6 miliarde de dolari.

Cifrele vin într-un moment în care producătorii auto europeni, inclusiv Volkswagen Group și BMW Group, își propun să producă piese și mașini în interiorul Chinei, din cauza capacității limitate de producție pe piețele lor de origine.

Nou-venitul chinez Nio a sporit vânzările cu aproape 200% în noiembrie în Europa, cu 274 de înmatriculări, conduse de SUV-ul său electric premium ES8, conform cifrelor preliminare ale cercetătorului de piață Dataforce. Un alt brand chinezesc, MG, a crescut vânzările cu 102%, până la 13.716. Acest lucru a fost determinat de cererea puternică pentru crossover-ul mic MG ZS, care a dublat vânzările în cursul lunii comparativ cu noiembrie 2021.

SAIC Motor, proprietarul chinez al MG Motors, care a crescut constant vânzările europene în acest an, și-a extins și rețeaua de distribuție pentru a vinde vehicule electrice în Europa prin import.

Tesla a livrat peste 37.000 de mașini din China luna trecută, după ce a exportat doar 60 în martie și niciuna în aprilie, când a oprit asamblarea din cauza blocării din Shanghai.