Mașina electrică de la Sony, mai aproape de realitate: ar putea fi alternativa Tesla

de: Andrei Tilimpea
27 01. 2022

Sony Group va adăuga probabil noi parteneri tehnologici la proiectul său privind vehiculele electrice.

Totul pentru a ajuta gigantul asiatic să-și realizeze planurile de a transforma mașinile în spații de divertisment, a declarat un director Sony pentru Reuters.

Tranziția către mașinile electrice, care sunt mai ușor de construit decât cele cu motoare cu ardere internă, permite intrarea pe piață a unor jucători noi. În același timp, conducerea autonomă și conectivitatea 5G sunt de așteptat să remodeleze industria auto prin transformarea mașinilor în platforme mobile pentru servicii de informare și divertisment.

„Vedem că riscul de a ignora vehiculele electrice este mai mare decât provocarea pe care o reprezintă”, a declarat Izumi Kawanishi, directorul general senior care va conduce noua afacere Sony Mobility, într-un interviu. Transformarea viitoare a mașinilor a fost într-un fel similară cu modul în care tehnologia informației a transformat telefoanele în smartphone-uri, a adăugat el.

„Înțelegem că viteza este importantă în ceea ce privește luarea unei decizii”, a adăugat Kawanishi, care s-a alăturat companiei japoneze de electronice de larg consum ca inginer software în 1986 și conduce unitatea de robotică AI care produce animalul de companie robot Aibo.

Mașina, un mijloc de divertisment

Până acum, Sony a construit două prototipuri EV „Vision” cu producătorul contractual Magna Steyr în Austria, care construiește și mașini pentru BMW, Mercedes Benz și Toyota.

Alți membri ai proiectului său cu sediul în Europa includ Robert Bosch, Valeo și start-up-ul maghiar de vehicule autonome AImotive.

Pentru a aduce un vehicul electric pe piață, Sony ar trebui probabil să investească masiv în instalații și echipamente. Tesla, care a livrat primul său vehicul electric în 2008, a cheltuit miliarde de dolari pentru a-și face afacerea viabilă.

Sony va trebui, de asemenea, să se confrunte cu producătorii auto tradiționali, cum ar fi Toyota, General Motors și Volkswagen, care cheltuiesc zeci de miliarde de dolari pentru a-i învinge pe noii veniți.

Sony face parte dintr-o listă din ce în ce mai mare de companii de tehnologie care explorează oportunități din domeniul auto, inclusiv producătorul de iPhone Apple, Foxconn din Coreea de Sud, LG din Taiwan și Alibaba din China.