Lovitura momentului pentru amatorii de Dacia Spring: se întoarce în service, la ce riscuri te expune mașina electrică ”românească”

de: Alexandru Puiu
07 12. 2022

După ce a devenit cea mai bine vândută mașină electrică din România, Dacia Spring trebuie să se întoarcă în service din cauza unei probleme tehnice ce pune în pericol siguranța pasagerilor.

Dacia Spring este primul și singurul model electric al gigantului de la Mioveni, o mașină produsă exclusiv în China sub drapel românesc. Din păcate, încă de la început a fost departe de a fi perfectă, fapt certificat și de concluzia șocantă a testelor EuroNCAP care au confirmat că nu este deloc sigură în cazul unui accident. Acum aflăm că s-a emis și o rechemare în service pentru ea, cu scopul remedierii unei probleme tehnice.

Ce s-a întâmplat cu Dacia Spring, cum a devenit periculoasă

Conform Profit.ro, Dacia Spring face la această oră subiectul unui anunț în RAPEX, sistemul european de alertă rapidă cu privire la produsele neconforme. În consecință, se solicită rechemarea autoturismului electric în service.

Conform alertei RAPEX, ”retractorul centurii de siguranță din spate dreapta poate funcționa defectuos. Acest lucru poate duce la o reținere defectuoasă a centurii crescând riscul de rănire în cazul unui accident”. Partea bună este că fiind o mașină mică, prea rar se întâmplă ca locurile din spate să fie ocupate. Partea proastă este însă că dacă locul din spate dreapta se ocupă, expune la riscuri inutile pasagerul în cazul unui accident.

Mai mult decât atât, ”produsul nu respectă Regulamentul privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate acestor vehicule”.

În final, dacă ai o Dacia Spring XBG produsă la uzina chineză Shyian, cu omologarea europeană de tip e9*2018/858*11001*04, e9*2018/858*11001*05, produse între 26 aprilie 2022 și 4 octombrie 2022, ar fi bine să o duci în service cât mai curând. Măsura nu este valabilă doar pentru  modelele destinate pieței din România, ci avertismente identice vizează și Franța, Olanda sau Polonia.

Niciun accident nu fost provocat până la această oră de defectul depistat, iar înlocuirea la service a componentei problematice nu ar trebui să dureze mai mult de o roă.