Livrarea care durează 30 de ani. Pentru câteva bucăți de carne de vită oamenii așteaptă o viață întreagă: „Ne gândeam să oprim comenzile, dar am primit multe apeluri”
Treizeci de ani. Atât durează livrarea unei simple cutii de crochete congelate din care de vită Kobe de la macelăria Asahiya, din vestul Japoniei.
Înființată în 1926, Asahiya a vândut produse din carne din prefectura Hyogo – inclusiv carne de vită Kobe – timp de zeci de ani, înainte de a adăuga crochete de vită la raft în anii care au urmat celui de-al Doilea Război Mondial.
Dar abia la începutul anilor 2000, aceste găluște de cartofi și carne de vită prăjite au devenit o senzație pe internet, ceea ce a dus la așteptarea ridicol de lungă cu care se confruntă acum cumpărătorii.
Pierderea financiară – cheia succesului
Foarte râvnitele „Crochete extreme” sunt unul dintre cele patru tipuri de crochete de vită Kobe disponibile la Asahiya. Crochetele de carne de vită Kobe Premier ale magazinului au în prezent o listă de așteptare de patru ani, mai acceptabilă.
„Am început să ne vindem produsele prin intermediul cumpărăturilor online în 1999”, explică Shigeru Nitta, proprietar din a treia generație al Asahiya.
„La acea vreme, am oferit Crochete Extreme ca probă”.
El a preluat magazinul de la tatăl său în 1994, când avea 30 de ani.
După ce a experimentat cu comerțul electronic timp de câțiva ani, și-a dat seama că clienții ezitau să plătească o sumă mare pentru carnea de vită de primă calitate online.
Atunci a luat o decizie îndrăzneață.
„Am vândut Crochete Extreme la prețul de 270 de yeni (1,8 dolari) pe bucată… Numai carnea de vită din ele costă aproximativ 400 JPY (2,7 dolari) pe bucată”, spune Nitta.
„Am făcut crochete accesibile și gustoase care demonstrează conceptul magazinului nostru ca strategie pentru ca clienții să se bucure de crochete și apoi să sperăm că vor cumpăra carnea noastră de vită Kobe după prima încercare.”
Pentru a limita pierderile financiare la început, Asahiya a produs doar 200 de crochete în bucătăria proprie de lângă magazinul lor în fiecare săptămână.
„Vindem carnea de vită crescută de oamenii pe care îi cunoaștem. Magazinul nostru vinde numai carne produsă în prefectura Hyogo, fie că este vorba de carne de vită Kobe, de porc Kobe sau de pui Tajima. Acesta a fost stilul magazinului încă dinainte ca eu să devin proprietar”, spune Nitta.
De fapt, bunicul lui Nitta obișnuia să meargă la Sanda – o altă zonă faimoasă de creștere Wagyu din Hyogo – pe bicicletă cu un cărucior de mână pentru a lua el însuși produsele.
„Cam din acea perioadă, magazinul nostru avea legături cu producătorii locali de carne de vită, așa că nu a trebuit să le luăm din afara prefecturii”, adaugă Nitta.
Producția a fost stimulată, dar popularitatea crește
Prețul ieftin al crochetelor Extreme Croquettes se bate cap în cap cu calitatea ingredientelor. Acestea sunt făcute zilnic, proaspete, fără conservanți. Ingredientele includ carne de vită Kobe de trei ani, clasată A5, și cartofi proveniți de la o fermă locală.
Nitta spune că a încurajat ferma să folosească gunoiul de grajd de vacă pentru a cultiva cartofii. Tulpinile cartofilor vor fi apoi hrănite de vaci, creând un ciclu.
În cele din urmă, conceptul său unic a atras atenția localnicilor și a presei. Când a apărut un reportaj despre crochetele de la Asahiya, la începutul anilor 2000, popularitatea acestora a crescut vertiginos.
„Am încetat să le vindem în 2016, deoarece timpul de așteptare a devenit de peste 14 ani. Ne gândeam să oprim comenzile, dar am primit multe apeluri prin care ni se cerea să le oferim în continuare”, spune Nitta.
Asahiya a reînceput să accepte comenzi pentru aceste crochete în 2017, dar a crescut prețul.
„La acea vreme, am crescut prețul la 500 de yeni (3,4 dolari) – 540 de yeni (3,7 dolari) cu taxa de consum. Dar, de când a început exportul de carne de vită Kobe, prețurile la carnea de vită s-au dublat, așa că faptul că producția de crochete face un deficit nu s-a schimbat”, spune Nitta.
De asemenea, producția a fost majorată de la 200 de crochete pe săptămână la 200 de crochete pe zi.
„În realitate, crochetele Extreme Croquettes au devenit mult mai populare decât alte produse”, râde Nitta, râzând de propria idee de afacere care îi face să piardă bani.
„Auzim că ar trebui să angajăm mai mulți oameni și să facem crochete mai repede, dar cred că nu există niciun proprietar de magazin care să angajeze și să producă mai mult pentru a face mai mult deficit… Îmi pare rău că îi fac să aștepte. Eu chiar vreau să fac crochete rapid și să le trimit cât mai repede, dar dacă o fac, magazinul va da faliment”, a mai spus el pentru CNN.
Din fericire, Nitta spune că aproximativ jumătate dintre cei care încearcă crochetele ajung să comande carnea de vită Kobe, așa că este o strategie de marketing sănătoasă.