Inteligența artificială este cea mai discutată tehnologie de pe internet: cum ne ajută și cât potențial are pentru viitor

de: Ozana Mazilu
24 01. 2022

Tehnologia evoluează într-un ritm rapid și un nou grup de tehnologii este pregătit să revoluționeze modul în care oamenii trăiesc și lucrează. Dar, dintre toate tehnologiile, inteligența artificială s-a remarcat.

Interesată de lumea vastă a tehnologiei, compania Walkme.com a folosit cele mai recente date de la instrumentul de analiză Buzzsumo, pentru a descoperi ce tehnologii care vor schimba viitorul au fost discutate cel mai mult online, din ianuarie până în decembrie 2021.

WalkMe este o companie multinațională americană de software-as-a-service, cu sediul central în San Francisco, California.

Inteligența artificială este cea mai importantă tehnologie

Așadar, Walkme.com a descoperit că inteligența artificială ocupă primul loc, cu aproximativ 190.625 de articole online scrise despre tehnologie din ianuarie până în decembrie 2021 – echivalentul a 522 de articole online pe zi.

Învățarea automată este pe locul doi – aproximativ 112.276 de articole online au fost publicate despre tehnologie în perioada ianuarie-decembrie 2021. Pe locul trei se află realitatea virtuală (VR), cu aproximativ 71.241 de articole online scrise despre tehnologia imersivă din ianuarie până în decembrie 2021.

Realitatea augmentată (37.584), calculul cuantic (35.729) și cloud computing (31.287) au avut fiecare peste 30.000 de articole online centrate în jurul lor, între ianuarie și decembrie 2021, clasându-se, respectiv, pe locul al patrulea, al cincilea și al șaselea.

La celălalt capăt, pe poziţia a zecea, este edge computing. Tehnologia paradigmei de calcul distribuit a avut 8.092 de articole online scrise pe această temă, în intervalul de timp alocat analizei.

Rafael Sweary, președinte și co-fondator al Walkme.com a comentat despre cercetare: „Cu caracterul omniprezent al AI, nu este de mirare că este una dintre cele mai discutate tehnologii astăzi. Luați un alt subiect discutat la scară largă, Marea Demisie și, desigur, există un caz de utilizare AI legat de acesta”.

Tot el spune că AI poate ajuta la înțelegerea modului în care oamenii interacționează cu software-ul și poate recomanda în mod proactiv modalități de îmbunătățire a experienței utilizatorului, cu acțiuni care pot fi întreprinse imediat.

“Este o victorie pentru companii, care pot culege date valoroase privind utilizarea tehnologiei și pot înțelege unde au probleme utilizatorilor finali. Este o victorie pentru angajat, care poate naviga rapid în stiva tehnologică a companiei și nu trebuie să se lupte cu integrarea sau formarea – mai ales de la distanță. Totul se face automat, alimentat de AI și de învățare automată pentru a extrage date”, mai menționează Rafael Sweary.