Inteligența artificială ar putea cauza probleme Google: ce spune creatorul Gmail
Omul din spatele motto-ului „nu fi rău” are câteva îngrijorări cu privire la ChatGPT. Creatorul Gmail a făcut o predicție: noul chatbot ChatGPT va perturba complet afacerea Google, în decurs de un an sau doi, eliminând pagina cu rezultatele motorului de căutare în acest proces.
Până acum, probabil că ai întâlnit o serie de creații de la ChatGPT: un chatbot bazat pe inteligență artificială (AI) care poate face totul, de la a rescrie „Baby Got Back” în stilul Poveștilor Canterbury până la simularea propriului chatbot într-un chatbot.
Chatbot-ul, deschis publicului săptămâna trecută, este surprinzător de bun. Chiar dacă încă nu a convins pe nimeni că este sensibil – spre deosebire de IA de la Google – a fost suficient de bun pentru a convinge un profesor de istorie și tehnologie că studentul lor a fost atent la un seminar. Botul are o serie de utilizări, inclusiv scrierea codului utilizabil și căutarea erorilor în codul creat de oameni amatori.
Ceea ce l-a impresionat pe Paul Buchheit, inginerul din spatele Gmail și al motto-ului Google „nu fi rău” acum eliminat, este calitatea răspunsurilor la întrebările adresate acestuia, în comparație cu rezultatele pe care le obții pentru aceeași interogare de la Google.
Chatbot-ul folosește ceva numit „învățare prin consolidare din feedbackul uman”, pentru a realiza impresionanta procesare a limbajului natural pe care o face.
AI-ul este sfârșitul Google?
„Învățarea prin consolidare din feedbackul uman este un tip de învățare automată care implică antrenarea unui model prin furnizarea acestuia cu feedback de la un utilizator uman. Acest feedback poate lua multe forme, cum ar fi un scor sau o etichetă binară „corectă” sau „incorectă”, a explicat ChatGPT pentru IFLScience.
„Modelul folosește acest feedback pentru a învăța și pentru a-și îmbunătăți performanța la o anumită sarcină. De exemplu, dacă un model este antrenat să clasifice imagini cu animale, i se poate oferi feedback cu privire la performanța sa de către un utilizator uman care etichetează fiecare imagine ca fiind fie „corectă” sau „incorectă”.
Modelul se îmbunătățește cu cât are mai mult feedback și va primi o mulțime din asta, acum că sistemul este deschis publicului.
„Pe măsură ce modelul primește din ce în ce mai mult feedback, folosește aceste informații pentru a-și ajusta parametrii interni și pentru a-și îmbunătăți performanța. Acest proces iterativ continuă până când modelul atinge un nivel satisfăcător de performanță la sarcină”, a continuat bot-ul.
„Unul dintre beneficiile cheie ale învățării prin consolidare din feedbackul uman este că-i permite modelului să învețe din cunoștințele unice ale unui utilizator uman. Acest lucru poate ajuta modelul să dezvolte o înțelegere mai nuanțată a sarcinii și să-și îmbunătățească performanța în moduri care ar putea să nu fie posibile cu metodele tradiționale de învățare automată”.
Toate bune și frumoase, dar cum ar putea acest lucru să perturbe uriașul de căutare Google? Pe lângă faptul că oferă rezultate mai detaliate decât Google și explică răspunsurile într-un mod mai natural, problema pentru Google este că ar putea elimina necesitatea generatorului de bani: pagina cu rezultatele căutării.
Când introduci o interogare pe Google, ți se prezintă mii de rezultate naturale – plus reclame, în care companiile au plătit pentru a fi asociate cu anumite cuvinte cheie. Buchheit crede că chatbot-ul de la OpenAI ar putea elimina efectiv pagina cu rezultatele căutării în întregime și, odată cu aceasta, o sursă uriașă de venit Google.