Industria auto, schimbări importante: cum se clasează mașinile clasice față de cele electrice

de: Andrei Tilimpea
03 02. 2022

Vânzările de mașini electrificate au depășit modelele diesel în Europa pentru prima dată anul trecut.

Numărul vânzărilor combinate de mașini electrice cu baterie și de mașini hibride plug-in au crescut cu 66%, până la 2,26 milioane pe piețele UE, EFTA și Marea Britanie în 2021, arată datele asociației industriale ACEA.

Vânzările de motorină au scăzut cu 33 la sută, la 2,08 milioane, în timp ce popularitatea grupului motopropulsor a continuat o scădere care a început după scandalul de înșelăciune al grupului Volkswagen din 2015.

Mașinile diesel se confruntă cu dispariția în Europa, deoarece orașele și guvernele impun reglementări mai stricte pentru a reduce poluanții din țeava de eșapament, cum ar fi NOx.

Vehiculele pe benzină sunt încă cel mai popular tip de motor, dar avansul lor este în scădere, vânzările scăzând cu 17%, până la 4,76 milioane.

Mașinile complet electrice, care folosesc doar puterea bateriei, au continuat să crească în popularitate, cu vânzări în creștere cu 63%, până la 1,22 milioane de unități, deoarece modelele producătorilor auto tradiționali, cum ar fi Volkswagen, provoacă dominația Tesla în acest segment.

Mașinile electrice sunt viitorul

Tesla Model 3, cea mai vândută mașină electrică din Europa în 2021, se luptă cu modelele complet electrice ale concurenței, cum ar fi Volkswagen ID3 și Renault Zoe.

Creșterea vânzărilor a consolidat poziția Europei ca a doua cea mai mare piață pentru mașini electrice cu baterii, după China, a declarat analistul JATO Dynamics Felipe Munoz.

Germania a fost cea mai mare piață din Europa pentru vânzările de mașini complet electrice, urmată de Marea Britanie.

„În ultimii 10 ani, mașinile pur electrice au crescut mai repede decât orice alt segment, inclusiv SUV-urile care au înregistrat un nou record anul trecut”, a spus Munoz într-un comunicat.

În urmă cu doi ani, Tesla deținea o cotă de 31% din piața vehiculelor electrice cu baterie, în mare parte datorită Modelului 3. În 2021, Tesla era cea mai populară marcă complet electrică, dar cota sa de piață a scăzut la 13,9%, potrivit datelor JATO.

În timp ce Tesla a fost cea mai vândută marcă de vehicule electrice, Volkswagen Group a vândut cele mai multe mașini complet electrice pe grupe, potrivit JATO.

Unul din patru vehicule electrice cu baterie aparținea uneia dintre cele șase mărci ale Grupului VW, VW Group fiind cu peste 10 puncte înaintea celui mai apropiat rival al său, Stellantis, care a ocupat o cotă de piață de 14,5%, urmată de Tesla cu 13,9%.