Ford are planuri mari pentru uzina de la Craiova: ce pregătesc americanii
Ford a anunțat că va produce exclusiv automobile electrice, începând cu 2030, iar din 2025 toate uzinele Ford din Europa vor fi adaptate pentru a trece la producția acestor vehicule.
Ford Puma va avea o versiune electrică în cel mult 4 ani, având în vedere ciclul de viață și planurile pe care constructorul american le are pe piața din Europa. În mod normal, prima generație a lui Puma ar trebui să își încheie ciclul de viață în 2026, moment în care compania va prezenta deja o nouă generație, ce va oferi și o versiune propulsată cu baterii.
La acest moment se știe cu certitudine că la Craiova va începe electrificarea uzinei, pentru ca următorul model ce va fi produs pe liniile uzinei în care astăzi se asamblează Puma și EcoSport să poată avea și o versiune electrică. Deși compania nu a precizat numele viitorului model, șefii companiei au confirmat că va fi un autovehicul comercial. Toate informațiile disponibile împing către un model tip Transit Courier, versiunea de pasageri a LCV-ului care se produce în prezent în Turcia.
Ford a anunțat că investește circa 300 de milioane de euro în uzina din Craiova pentru lansarea în producție a noului model, care va avea și o versiune electrică, începând cu 2024.
Uzina de la Craiova, profitabilă
“Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia noastră fabrică din Europa unde se produc vehicule complet electrice. Investiția din Craiova vine în contextul celorlalte investiții anunțate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Köln și pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia și trimite un semnal clar în legătură cu promisiunea noastră de a le oferi clienților din Europa vehicule comerciale cu zero emisii”, a spus Stuart Rowley, președintele Ford Europa.
„Uzina Craiova este foarte importantă pentru noi. România este foarte competitivă din punct de vedere al costurilor și asta este un important asset pe care îl avem”, a adăugat acesta.
Ford spune că investiția totală în operațiunile sale de producție din România se va ridica, în urma acestei investiții, la aproape 2 miliarde de dolari, de la preluarea fabricii din Craiova, în 2008.
Ford Puma a fost cel mai vândut automobil al mărcii în Europa, cu 132.887 unități, cu 12% mai multe decât un an înainte. Celălalt model produs la Craiova, EcoSport, s-a vândut în 31.331 exemplare, cu 34% mai puține decât în 2020.
În total, anul trecut Ford a produs la Craiova 163.350 de autovehicule, cu 16.000 de vehicule mai puțin decât în 2020.