Fiat 500 cu autonomie ”infinită”: cum este posibilă performanța spectaculoasă a mașinii electrice
Cea mai mare problemă a mașinilor electrice ține de autonomie și de timpul de încărcare, o nouă tehnologie dezvoltată de Stellantis la rezolvă însă pe amândouă. Așa a fost posibil testul în care un Fiat 500 a dobândit autonomie infinită.
De mulți ani, se discută despre electrificarea străzilor pentru a facilita încărcarea în timp real a mașinilor electrice. Din păcate, acest proces vine la pachet cu o serie stufoasă de dificultăți tehnice, pe lângă investiții fabuloase. Chiar și așa, cei de la Stellantis se pare că au luat foarte în serios inițiativa și au reușit să o și materializeze.
Fiat 500 de la Stellantis cu autonomie infinită
Dacă ți-ai dorit vreodată să-ți încarci mașina electrică în timpul deplasării, cei de la Stellantis au ilustrat conceptul pe un Fiat 500 electric, după ce au modificat o pistă de test cu încărcare prin inducție. Oficialii companiei au intitulat-o Arena del Futuro (”Arena viitorului” în italiană). Aceasta a fost construită cu finanțare de la stat, ca parte a proiectului de infrastructură A35 Brembi, care leagă importantele orașe Brescia, Bergamo și Milano.
Conform comunicatului de presă de la Stellantis pe marginea subiectului, încărcarea prin inducție a unui autovehicul în deplasare a fost posibilă prin integrarea pe ultima bandă a unui sistem de top DWPT (Dynamic Wireless Power Transfer). Doar așa fost posibil ca un vehicul electric precum Fiat 500 să se poată încărca mai repede decât să se descarce, în timp ce se deplasează la viteze de autostradă. Cu această ocazie, compania și-a anunțat angajamentul pentru a oferi ”libertatea mobilității la nivel de vârf”, iar aceasta este o soluție deșteaptă la problemă, fără să supraîncarci mașinile cu baterii grele și supradimensionate.
Printre avantajele față de alte proiecte similar, conform datelor furnizate de Stellantis, avantajul Arena del Futuro este că pista se alimentează în mod direct cu energie electrică directă (DC), ducând la pierderi mai mici în procesul de distribuție, fără să mai fie nevoie de conversia din DC în AC. În plus, în construcție, au fost necesare cabluri mai subțiri din aluminiu care sunt suficient de conductive încât să îndeplinească sarcina, la jumătate din costul cablurilor din cupru și, nu în ultimul rând, se reciclează mai ușor.