Doar de la Facebook nu ai primit bani: anunțul dimineții pentru influencerii români care caută să se îmbogățească

de: Alexandru Puiu
27 07. 2022

Facebook este o sursă semnificativă de bani pentru foarte multe companii, mai ales prin programele sale de reclame. Nu te-ai aștepta însă să fie atât de ușor să primești și tu bani de rețeaua de sociale printr-un nou program.

Fiecare postare pe Facebook îți poate aduce câțiva bănuți, în funcție de numărul de urmăritori și de cei care o accesează, datorită noul program Music Revenue Sharing lansat de Meta. Practic, la cât ți-a exploatat datele personale pentru monetizare, gigantul condus de Mark Zuckerberg s-a gândit la un mecanism să-ți mai dea și bani înapoi, iar sistemul nu este chiar cel mai complex sau încărcat de reguli.

Cum primești bani de la Facebook în România

Facebook va începe să ofere comisioane în bani persoanelor care postează clipuri video originale, cu condiția ca acestea să aibă pe coloana sonoră muzică licențiată. În mod previzibil, nu toți cei care au un cont de Facebook vor primi acești bani. În schimb, trebuie să ai o pagină de Facebook monetizabilă, verificată și să postezi clipuri de cel puțin 60 de secunde. Astfel, creatorii vor ajunge să câștige 20% din veniturile generate de gigantul american, în timp ce restul banilor vor fi împărțiți între Meta și artiști.

În cazul în care te gândești să te înscrii și tu în acest program, din poziția de creator de conținut trebuie să fie bifat în prealabil trei aspecte, să fii eligibil pentru reclame în video, de îndeplinești criteriile stabilite de Facebook pentru monetizare, să folosești melodii din librăria de muzică licențiată disponibilă pe rețeaua de socializare. Chiar și după ce ai bifat aceste particularități, după ce ai publicat un clip, vei primi o notificare prin care ți se atrage atenția dacă materialul tău este sau nu eligibil pentru noul program. Notificarea va fi vizibilă în Creator Studio, unde vei putea vedea în timp real și veniturile generate din respectiva practică.

Din păcate, noua funcție anunțată de Facebook va fi disponibilă inițial doar în Statele Unite, dar oficialii companiei au confirmat că nu ar trebui să dureze mai mult de câteva luni până când serviciul va fi disponibil și în alte colțuri ale mapamondului, inclusiv România.