De ce Daimler devine Mercedes Benz, care este explicația
CEO-ul Daimler, Ola Kallenius, urmărește o evaluare mai mare pentru producătorul de mașini de lux, deoarece producătorul accelerează tranziția către vehicule electrice pline cu gadget-uri digitale.
Mercedes își propune să aibă modele alimentate cu baterii în toate segmentele sale în acest an pentru a rivaliza cu Tesla.
„Avem o șansă reală de a crește multiplu”, a declarat Kallenius, fără a menționa o evaluare țintă specifică pentru companie, care a câștigat aproximativ 40 la sută în valoare în ultimele 12 luni până la o valoare actuală de 74 de miliarde de euro.
Kallenius a subliniat evaluările mai mari atașate altor acțiuni de lux și tehnologie. „Dacă putem crește fluxul de numerar și multiplu, există o mulțime de potențial în acțiunile Mercedes-Benz”, a spus el.
Pe urmele Tesla
Analiștii au spus că un producător auto premium care se luptă pentru piața de lux, prin definiție mică si finită, ar putea să crească doar până într-un anumit punct.
„Investitorii ar putea începe să vadă Mercedes ca pe un tip de Lucid Motors sau Tesla și să înceapă să-i ofere un multiplu de vehicule electrice”, a spus analistul auto european la RBC Capital Markets, Tom Narayan. „Dar Lucid și Tesla încep de la 100% EV. Pentru Mercedes, trebuie întâi să-ți transformi afacerea existentă bazată pe motoare cu combustie internă în vehicule electrice. Aceasta poate fi o limitare a cât de departe ar putea merge multiplu pe termen scurt”.
Daniel Schwarz, director de management la Stifel, a declarat că evaluările reflectă opinia că mărcile germane sunt în defensivă, forțate să-și protejeze cota de piață. „Evaluarea Tesla se bazează pe ipoteza că Tesla va câștiga cote de piață de la producătorii germani, care nu au un potențial comparabil de creștere a veniturilor”, a spus el.
Kallenius restructurează Mercedes pentru a se concentra pe modele de ultimă generație cu oferte de conducere autonomă care vizează creșterea veniturilor, chiar dacă compania investește miliarde în noi tehnologii.