Mercedes investește în viitor: ce sisteme pregătesc nemții

Mercedes investește în viitor: ce sisteme pregătesc nemții

Startup-ul Luminar a declarat că a stabilit un parteneriat auto cu Mercedes-Benz.

Parteneriatul va implica producția în serie de senzori, îmbunătățind sistemele automate de conducere pe autostradă ale producătorului auto.

Nu există încă un orar pentru când va fi instalat lidarul „Iris” Luminar în autovehiculele de pasageri și nici modelele de vehicule alese.

Ca parte a acordului, Mercedes ia o acțiune financiară în companie. Producătorul auto va primi 1,5 milioane de acțiuni din acțiunile Luminar. Capitalizarea bursieră a companiei este de aproximativ 4,7 miliarde de dolari.

Pentru Luminar, parteneriatul cu Mercedes reprezintă o altă victorie majoră în materie de design, al nouălea în general și al treilea pentru vehiculele de pasageri convenționale. Cu doar câteva săptămâni în urmă, la CES, compania lidar a dezvăluit un efort similar cu Volvo Cars. Luminar lucrează acum cu mulți producători auto mondiali de top, inclusiv Toyota și SAIC din China, printre altele.

„Sunt ligile superioare când vine vorba de jocul de volum”, a declarat CEO-ul Luminar, Austin Russell. „Intrăm cu adevărat în asta și este destul de semnificativ din punctul de vedere al posibilității următoarei generații de sisteme de siguranță și capabilități autonome pentru vehiculele lor. Acesta este întregul obiectiv.”

Viitorul este autonom și verde

Senzorii Lidar folosesc lasere pentru a detecta obiectele din mediul de trafic și pentru a măsura distanța acestora față de vehicule. Cu excepția lui Elon Musk și Tesla, tot mai mulți producători de automobile au ajuns să creadă că lidar este o componentă esențială a sistemelor avansate de asistență a șoferului.

Mercedes le permite deja șoferilor să depășească sistemele care necesită supraveghere umană. În decembrie, producătorul auto a anunțat că va lansa sistemul său automatizat „Drive Pilot” de nivel 3 pe drumurile germane. Drive Pilot permite conducerea cu mâinile libere pe anumite drumuri și nu necesită un om care să monitorizeze performanța.

Disponibil la începutul lui 2022 pe sedanul Clasa S și în curând pe vehiculul electric EQS, Drive Pilot conține deja lidar.

„Atingerea de către Mercedes-Benz a nivelului SAE 3 a marcat deja o piatră de hotar uriașă pentru conducerea automată și sunt absolut convins că parteneriatele ne vor crește nivelul de ambiție pentru ceea ce este posibil în viitor”, a declarat Markus Schäfer, membru al consiliului de conducere Daimler și Mercedes.

În viitor, lidarul Iris de la Luminar va îmbunătăți performanța sistemelor Mercedes. Ele pot observa obiecte la o distanță maximă de 600 de metri și, poate la fel de important, pot ajunge la 250 de metri la o reflectivitate de 10%, o măsură importantă pentru sarcini precum detectarea obiectelor întunecate pe timp de noapte.

Iris va intra în producția de serie până la sfârșitul anului, a spus Russell, în paralel cu primul program de producție al Luminar cu Volvo.

Într-un anumit sens, înțelegerea cu Mercedes-Benz nu este o surpriză. Luminar a lucrat anterior cu Daimler și are un parteneriat cu Daimler Trucks.

Citește și: