Cifrele pe care toți șoferii ar trebui să le știe, chiar dacă s-ar îngrozi: pe șosele e un carnagiu

de: Mădălina Bahrim
17 03. 2022

Șoferii români ar trebui să se informeze cu privire la cât de gravă e situația accidentelor rutiere mortale din România, înainte de a se urca la volan. Poate astfel mulți dintre ei vor conștientiza că au nevoie de toată atenția și concentrarea când șofează, iar autoritățile își vor da și ele seama că e nevoie de o îmbunătățire a infrastructurii rutiere.

Însuși ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, ne prezintă un raport care ne dă fiori reci de groază. Suntem fruntașii Europei la capitolul accidente mortale și zi de zi mor oameni în astfel de incidente dramatice.

Cifrele sunt demne de filmele de groază

Oficialul realizează un calcul simplu și reiese că, în medie, cinci persoane mor, zilnic, în accidente rutiere produse pe șoselele din țara noastră.

„În ultimii trei ani, zi de zi, în cele 1.095 de zile au avut loc în medie 18 accidente grave, soldate cu cinci pierderi de vieți omenești, în fiecare zi. Zilnic, timp de 3 ani, mor cinci oameni”, a declarat, Bode, la ceremonia organizată cu ocazia intrării în dotarea Poliției Române a 45 de laboratoare mobile de educație rutieră.

Conform oficialului, principala cauză pentru care aceste accidente mortale se produc, o reprezintă viteza excesivă la volan. Lucian Bode a spus că principalele trei cauze ale accidentelor grave se mențin aceleași în ultimii trei ani: viteza excesivă, indisciplina în trafic a pietonilor și neacordarea priorității de trecere, fie a pietonilor, fie vehiculelor.Veriga cea mai slabă este factorul uman, ca atare eforturile de conștientizare și responsabilizare trebuie concentrate asupra factorului uman, cu precădere

Cu această ocazie, autoritățile fac apel la șoferi să nu urce niciodată la volan după ce au consumat alcool și să adapteze întotdeauna viteza la condițiile carosabilului, respectând în permanență regulile Codului rutier.

„Suntem hotărâți să facem tot posibilul pentru reducerea riscului de producere de accidente grave și a mortalității generate de accidente rutiere, prin promovarea unei conduite responsabile, prin diversificarea mijloacelor de detectare a încălcării regulilor de circulație și sancționarea lor când acestea reprezintă un pericol social”, a mai declarat ministrul Bode.