Câți bani fac marile magazine în criza inflației: puterea de cumpărare a românilor a scăzut, recunosc retailerii de la noi

de: Mădălina Bahrim
03 11. 2022

Avem o rată a inflației explozivă, de aproape 16%, iar tendința este de creștere. Această realitate economică incontestabilă se materializează prin scumpiri în masă, mai ales la bunurile, serviciile și produsele de bază pentru un trai decent, aducând, implicit, și o scădere a puterii de cumpărare.

Din moment ce prețurile au crescut semnificativ, în special la alimente, nu putem să nu ne întrebăm cum merg afacerile marilor retaileri din industria alimentară, în aceste vremuri în care scumpirile sunt la ordinea zilei.

Să analizăm, de exemplu, situația gigantului Carrefour, care tocmai și-a publicat cele mai recente date financiare.

Conform companiei, în cel de-al treilea trimestru al anului curent, retailerul francez a consemnat o creștere cu 8,8% a vânzărilor în țara noastră, față de perioada similară din 2021.

De asemenea, Grupul francez Carrefour a înregistrat în cel de-al treilea trimestru al anului 2022 o creștere a vânzărilor cu 19%. Totodată, Carrefour se poate mândri și cu un avans semnificativ al cotei de piață în țări precum Franța sau Spania.

În România, retailerul are o prezență deosebit de puternică pe piață, cu nu mai puțin de 379 de magazine în toată țara.

Creșterea cu 8,8% a vânzărilor în România, pe care am amintit-o anterior, nu este deloc una de neglijat. Poate, la nivel procentual cifra pare mică, dar în realitate vorbim despre a doua cea mai mare creștere a vânzărilor din Europa.

Giganții din retail recunosc faptul că românii o duc greu cu banii, dar spun că și ei au probleme

Reprezentanții companiei vorbesc despre provocările momentului, punctând faptul că situația este dificilă atât pentru clienți, cărora le-a scăzut puterea de cumpărare, cât și pentru magazine, care depun eforturi pentru a se menține atractive pentru cei ce le trec pragul în căutarea de produse accesibile la preț.

„În cel de-al treilea trimestru al acestui an, am continuat să ne confruntăm cu o inflație ajunsă la cote istorice în România, care a afectat atât modelul nostru de business ca retailer, cât și puterea de cumpărare a clienților noștri.

Astfel, ne-am menținut eforturile de a le oferi clienților noștri soluții pentru cumpărături accesibile, bazate pe economii, cu o varietate extinsă de produse marcă proprie, promoții, preluând totodată asupra noastră o parte din efectele inflației, pentru a păstra în permanență prețuri avantajoase la raft.

Acestea au avut ca rezultat creșteri puternice ale traficului de clienți în cel de-al treilea trimestru în toată rețeaua națională și în toate formatele noastre, ceea ce ne dă încrederea să continuăm în această direcție.”, a declarat Régis Moratin, CFO Carrefour România