BMW continuă să împingă industria către noi frontiere: conceptul iX Flow
Leoparzii nu își pot schimba petele, dar următorul tău iX ar putea.
Tehnologia E-Ink s-a dovedit utilă în multe aplicații de la apariția sa în 1997, de la table digitale la afișaje pentru laptop, chiar și accesorii personale. La CES 2022, acea tehnologie a ajuns în sfârșit în industria auto, deoarece BMW a dezvăluit un exterior de vehicul cu cerneală electronică care își poate schimba culorile în funcție de vreme și de condițiile de trafic sau doar de starea șoferului.
Ca răspuns la prima ta întrebare, nu, această caracteristică futuristă nu este deloc gata de producție, în ciuda faptului că a apărut la spectacol pe un vehicul demonstrativ live, numit BMW iX Flow cu cerneală E.
O altfel de mașină
Materialul de colorare electroforetică în sine este aplicat ca înveliș pentru caroserie, dar funcționează la fel ca ecranele cu cerneală electronică pe Kindle. Învelișul este încorporat cu milioane de microcapsule, fiecare conținând un pigment alb încărcat negativ și un pigment negru încărcat pozitiv. În funcție de setare, aplicarea unei sarcini electrice pe material va face ca pigmenții albi sau negri să se ridice în partea superioară a microcapsulei, schimbând culoarea vehiculului în câteva momente.
În timp ce iterația actuală poate schimba doar între o pereche de culori, paleta ar putea fi în cele din urmă extinsă pentru a afișa valoarea unui curcubeu de nuanțe diferite. „Acest lucru îi oferă șoferului libertatea de a-și exprima diferite fațete ale personalității sau chiar plăcerea lor de a schimba în exterior și de a redefini acest lucru de fiecare dată când se așează în mașina lor”, a declarat Stella Clarke, șefa de proiect pentru BMW iX Flow cu cerneală E. „Asemănător modului sau reclamelor de statut de pe canalele de socializare, vehiculul devine apoi o expresie a diferitelor stări și circumstanțe din viața de zi cu zi”.
Ecranele exterioare cu cerneală electronică s-ar putea dovedi utile și în aplicații mai practice, cum ar fi schimbarea culorilor în funcție de vreme, pentru a crește durata de viață a bateriei unui vehicul și, prin urmare, autonomia în climatele reci sau pentru a reduce nevoia de aer condiționat pe vreme caldă.