BMW continuă investiția în hidrogen: ce au început să producă nemții

de: Andrei Tilimpea
01 09. 2022

Sistemele sunt destinate flotei pe hidrogen despre care producătorul auto a vorbit la începutul lunii august.

BMW AG a început să producă sistemele de celule de combustie pentru crossover-ul său iX5 alimentat cu hidrogen, mergând mai departe cu un combustibil alternativ ecologic pe care rivalii săi germani nu se așteaptă să fie viabil în mașinile de pasageri.

„Hidrogenul va deveni mai relevant în mobilitatea individuală datorită avantajelor sale”, a declarat directorul executiv Oliver Zipse. „Mașinile alimentate cu hidrogen sunt tehnologia ideală pentru noi pentru a completa vehiculele electrice pur cu baterii.”

BMW este ultimul producător german de mașini de lux care a urmărit sistemele de propulsie cu hidrogen: Mercedes a încetat să-și mai construiască SUV-ul cu celule de combustibil GLC pentru a se concentra pe mașinile alimentate cu baterii; Audi a renunțat la planurile flotei de testare a hidrogenului din același motiv.

Zipse a spus că celulele de combustibil cu hidrogen ar putea oferi o opțiune ecologică pentru un segment semnificativ de consumatori – 20% până la 30%, a estimat el – care nu vor fi suficient de bine deserviți de infrastructura de încărcare pentru a folosi un vehicul complet electric. El s-a referit în primul rând la șoferii care fac călătorii mai lungi în zonele rurale.

O resursă eficientă

CEO-ul a adăugat că celulele de combustie ar contribui la reducerea dependenței de anumite materii prime, cum ar fi litiul și cobaltul, deoarece sistemul pe bază de hidrogen folosește în principal aluminiu, oțel și platină – metale care sunt mai ușor reciclabile. În același timp, bateria de rezervă pentru un sistem cu celule de combustibil este cu aproximativ o zecime din dimensiunea celor utilizate în vehiculele electrice cu o autonomie comparabilă.

BMW intenționează să producă mai puțin de 100 de vehicule iX5 cu hidrogen până la sfârșitul acestui an pentru testare și „ia în considerare serios” posibilitatea de a produce în masă mașini cu celule de combustibil în acest deceniu. Toyota va furniza celulele de combustibil, în timp ce BMW a dezvoltat unele componente, cum ar fi compresoare, și va produce sistemele de celule de combustibil în Bavaria.

BMW va începe să livreze vehicule cu hidrogen iX5 unor parteneri selectați din Europa, SUA și Asia de la sfârșitul acestui an, a spus compania. Scopul testului de teren, care va dura până la doi ani, este de a obține informații despre utilizarea mașinilor în fiecare zi.

Zipse a declarat la începutul lunii august că modelele alimentate cu hidrogen ar putea fi o opțiune pentru noua platformă „Neue Klasse” a BMW, începând din 2025. Până atunci și până în 2030, infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice va fi insuficientă în multe țări, ceea ce face ca vehiculele alimentate cu hidrogen important pentru atingerea obiectivelor climatice, a spus el la eveniment.