BMW ”rupe” o pagină din manualul Tesla: ce schimbare urmează să facă

BMW ”rupe” o pagină din manualul Tesla: ce schimbare urmează să facă

EVE va furniza BMW celule de baterie pentru vehiculele Neue Klasse (Clasa Nouă) ale producătorului auto, au spus surse, deoarece producătorul auto urmează Tesla în adoptarea tehnologiei.

BMW va primi baterii mari cilindrice pentru mașinile sale electrice în Europa de la EVE Energy din China, au declarat surse pentru Automotive News, deoarece producătorul auto urmează Tesla în adoptarea noii tehnologii.

EVE a semnat contracte pentru a fi furnizorul principal al BMW de celule de baterie în Europa pentru noua sa serie de vehicule electrice care urmează să fie pusă în vânzare în 2025, a declarat una dintre persoanele care au cunoștință directă despre afacere.

Vehiculele vor folosi arhitectura Neue Klasse (Clasa Nouă) a producătorului auto și se vor concentra inițial pe modele premium de dimensiuni medii, cum ar fi Seria 3.

Anul acesta, Tesla a început să producă noua sa baterie cilindrica 4680 de format mai mare — cu un diametru de 46 de milimetri și 80 de milimetri în lungime. A spus că se așteaptă ca bateria să scadă costurile de producție și să îmbunătățească autonomia în comparație cu generația actuală a bateriei cilindrice 2170.

Schimbarea de către BMW, care utilizează în prezent baterii prismatice, subliniază un impuls tot mai mare pentru bateriile cilindrice de format mai mare.

China acaparează piața europeană de baterii

Bateriile prismatice, care au formă dreptunghiulară, au devenit cea mai comună formă de baterie auto în ultimii doi ani, deoarece pot fi ambalate mai dens, economisind costuri. Dar susținătorii bateriilor cilindrice susțin că celulele mai noi de format mai mare au devenit mai rentabile datorită îmbunătățirii densității energiei.

CATL din China, cel mai mare producător de baterii din lume, urmează să înceapă să furnizeze baterii cilindrice BMW din 2025.

Acordul EVE cu BMW a determinat compania chineză să anunțe în martie că va construi o unitate de producție de baterii cilindrice la Debrecen, Ungaria – prima sa fabrică din Europa.

De asemenea, BMW construiește o fabrică în același oraș în care intenționează să producă vehicule electrice dezvoltate pe platforma sa Neue Klasse. Stimulentele guvernamentale stimulează cererea de vehicule electrice în Europa și Statele Unite, stimulând producătorii chinezi de baterii și vehicule electrice să accelereze planurile de înființare a bazelor de producție în străinătate.

CATL a anunțat săptămâna trecută că va construi cea mai mare fabrică de baterii din Europa, cu o capacitate anuală de 100 gigawați oră, tot în Debrețin, pentru a furniza producătorilor auto europeni. Mercedes-Benz va fi cel mai mare client al său.

Etichete: