BMW are o strategie nouă: ce se întâmplă cu mașinile electrice

de: Andrei Tilimpea
09 05. 2022

Platforma va juca „un rol crucial” în creșterea vânzărilor de vehicule electrice pentru companie, a spus CEO-ul Oliver Zipse.

BMW își va concentra inițial arhitectura Neue Klasse (New Class) pe modele complet electrice pentru segmentul premium de dimensiuni medii, a declarat CEO Oliver Zipse.

Platforma, care va intra în producție în 2025 la noua fabrică a producătorului de automobile din Ungaria, va oferi doar o transmisie electrică pe baterie, a declarat Zipse.

„Când va ajunge pe piață, va fi concentrat pe segmentul Seria 3 și, în acel moment, piața se va fi dezvoltat într-o dimensiune în care este rezonabil să existe doar o singură transmisie în acea arhitectură”, a spus Zipse.

Comentariile lui Zipse evidențiază schimbarea gândirii BMW la producătorul de automobile cu privire la arhitectură, care inițial fusese planificată să fie complet electrică, dar susține și mașinile cu motoare cu combustie internă pe benzină și diesel, inclusiv hibride plug-in.

BMW a declarat la Salonul auto IAA de la München din septembrie că Neue Klasse va fi doar electrică.

Zipse a spus că arhitectura va fi „axată în principal pe segmentul de mașini de mijloc (medii). Nu acoperă de la segmentele inferioare până la segmentele de lux”, a spus el.

Cu toate acestea, după lansarea sa inițială pe mașinile de dimensiuni medii, BMW intenționează să extindă utilizarea arhitecturii pentru mașinile integral electrice în alte segmente.

Noua platformă

„Neue Klasse începe cu modele din segmentul de mașini de mijloc, dar bineînțeles că urmează mai multe”, a declarat un purtător de cuvânt al BMW. „Neue Klasse este gama noastră de modele pentru viitor – de la segmentul de volum mare până la modele exclusive de înaltă performanță”, a spus purtătorul de cuvânt.

Schimbarea strategiei de a utiliza platforma doar pe modelele de dimensiuni medii complet electrice va permite BMW să păstreze motoarele cu ardere mai mult timp pe modelele mai mari.

BMW lansează anul acesta o nouă generație a sedanului său emblematic din Seria 7, cu sisteme de propulsie hibrid plug-in, diesel și pe benzină, și o variantă complet electrică, intitulată i7.

Zipse a declarat la apelul privind veniturile că BMW își propune să atingă vânzările cumulative de 2 milioane de mașini complet electrice până în 2025, pe drumul spre obiectivul ca jumătate din vânzările sale să fie doar electrice până în 2030.

„Facem tot ce putem pentru a atinge acest obiectiv mai devreme”, a spus el.

Platforma Neue Klasse va juca „un rol crucial” în creșterea vânzărilor de vehicule electrice pentru companie, a spus Zipse: „Reprezintă un salt cuantic în tehnologie”.

Arhitectura va avea noua generație de propulsie electrică a producătorului de automobile „cu mai multă putere, chimie celulară nouă și formate de celule noi”, a spus Zipse.

Clarificarea lui Zipse că platforma va fi rezervată doar vehiculelor electrice cu baterie (BEV) a fost remarcată de analiştii de la Deutsche Bank.

„Considerăm pozitiv faptul că BMW spune că, începând cu 2025, Neue Klasse va fi doar BEV, în timp ce mulți participanți pe piață au înțeles până acum că este primul BEV”, a scris banca într-o notă pentru investitori.