BMW are așteptări scăzute: ce se întâmplă cu vânzările

de: Andrei Tilimpea
04 11. 2022

Profitul trimestrial al BMW a crescut cu 23%, dar producătorul auto se așteaptă la o scădere a vânzărilor pe măsură ce inflația va atinge.

BMW a raportat un profit net trimestrial mai bun decât așteptările, care a crescut cu 23%, până la 3,18 miliarde de euro, datorită prețurilor ridicate ale mașinilor, dar a avertizat că creșterea inflației și a ratelor dobânzilor vor începe să afecteze vânzările în lunile următoare.

Profitul mai mare vine în ciuda volumelor mai mici de vânzări, deoarece problemele lanțului de aprovizionare, inclusiv deficitul de cipuri semiconductoare, care a redus producția pentru producătorii de automobile la nivel global.

„Rezultatele noastre solide din trimestrul al treilea subliniază faptul că flexibilitatea creează rezistență… suntem pe cale să ne îndeplinim obiectivele pentru anul”, a declarat CEO-ul Oliver Zipse într-un comunicat.

Cererea rezistentă și stocurile scăzute au permis BMW și altor producători de automobile să crească prețurile, dar odată cu creșterea riscurilor de recesiune și creșterea ratelor dobânzilor de către băncile centrale, consumatorii conform analiștilor vor începe să rețină achizițiile majore.

Vin vremuri grele pentru clienți

BMW a avertizat că creșterea inflației și a ratelor dobânzilor vor afecta puterea de cumpărare a consumatorilor în următoarele luni și că se așteaptă ca volumul său de comenzi peste medie să se „normalizeze, în special în Europa”.

Totuși, șeful financiar Nicolas Peter a spus că BMW se așteaptă ca „impulsul său pozitiv” să continue în 2023, cu vânzări pe tot anul ușor mai mici decât în ​​2021, în timp ce vânzările de vehicule complet electrice ar trebui să se dubleze.

Compania a spus că prognoza marjei operaționale pentru întregul an rămâne în intervalul 7-9%.

În ciuda unei scăderi generale de 9,5% a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut, veniturile producătorului de automobile în trimestrul al treilea au crescut cu 35%, până la 37,18 miliarde de euro (36,49 miliarde de dolari).

BMW a înregistrat un profit înainte de impozitare de 4,1 miliarde de euro, depășind previziunile analiștilor de 3,4 miliarde de euro.

Compania a spus că prețurile au fost cu 2,7 miliarde de euro mai mari decât în ​​aceeași perioadă a anului trecut, a spus, invocând costuri mai mari ale materiilor prime și energiei, precum și cheltuieli legate de preluarea controlului majoritar al societății mixte chineze Brilliance.