160 de ani de Opel: cum a trecut de la mașini de cusut la automobile

de: Andrei Tilimpea
04 09. 2022

Ceea ce a început ca o afacere cu mașini de cusut a evoluat în cel mai mare producător de biciclete din lume, pentru ca apoi să fie un pionier în domeniul auto.

În august 1862, Adam Opel, în vârstă de 25 de ani, a înființat un atelier modest în casa părinților săi pentru a-și începe călătoria în afacerea cu mașinile de cusut, împotriva dorinței tatălui său.

După luni de muncă, prima mașină de cusut a tânărului era gata. L-a vândut maestrului croitor Hummel în satul său, pe atunci, de 2.000 de locuitori, Rüsselsheim. Acea mașină specială s-a dovedit a fi fiabilă în următoarele 4 decenii.

În 1863, Opel a apelat din nou la rudele sale în căutarea unui spațiu de lucru, înființând prima sa unitate de producție într-un grajd dezafectată a unui unchi.

Munca lui a dat roade, iar afacerile mergeau bine. Atât de bine încât în ​​1868 a construit o nouă clădire a fabricii cu o hală de producție cu două etaje, în care lucrează 40 de muncitori.

În timp ce se afla la Paris, în 1884, Opel și-a cumpărat un penny-farthing (bicicletă cu roți înalte/vehicul cu roți înalte), pe care avea să-l producă mai târziu.

Un mare producător

Până în 1886, compania sa a devenit unul dintre cei mai mari producători de mașini de cusut din Germania, exportându-le în toată Europa.

În același an, compania a construit și a vândut primul său vehicul cu roți înalte, dar la fel ca și mașinile de cusut la început, producția dura luni de zile. Fiind unul dintre cei mai timpurii producători care a adoptat tehnologia modernă, Opel a trecut la biciclete cu roți joase în 1888 și avea să vândă 2.200 dintre ele până în 1890.

Până în anii 1920, Opel avea să devină cel mai mare producător de biciclete din lume. Compania germană a fost prima care a introdus producția pe linia de asamblare în 1923, o bicicletă părăsind linia de producție la fiecare șapte secunde.

Chiar dacă Adam Opel a murit în 1895, cei cinci fii ai săi au continuat munca și au început să producă automobile patru ani mai târziu. Până în 1906, compania avea să construiască 1.000 de vehicule, iar doar un an mai târziu, va fi numită furnizor al curții imperiale.

Nu este greu de înțeles de ce Opel este unul dintre pionierii auto din lume.

La fel ca și pe vremuri, compania rămâne unul dintre cei mai timpurii producători care adoptă noile tehnologii, iar portofoliul său de vehicule electrice este dovada acestui lucru.