Volkswagen vrea să producă baterii pentru mașini electrice în Europa de Est: de ce nu este și România pe listă

de: Andrei Tilimpea
12 10. 2021

Grupul Volkswagen urmează să decidă care va fi locația noi sale fabrici de baterii din Europa de Est. De altfel, noua uzină nu reprezintă o noutate, aceasta fiind inclusă în planurile de dezvoltare ale nemiților de ceva vreme.

La începutul acestui an, Volkswagen a subliniat planurile de a construi șase fabrici de baterii în toată Europa până în 2030, cu o capacitate totală anuală de producție de 240 GW/oră pentru a asigura alimentarea cu baterii pentru vehiculele sale electrice.

Republica Cehă, Slovacia, Polonia și Ungaria se luptă pentru ca una dintre uzine să fie construită pe teritoriul lor, aceasta ar urma să devină operațională în 2027.

România lipsește de pe „lista scurtă”

VW a declarat că planifică să se decidă asupra locației pentru noua uzină în prima jumătate a anului viitor. Mai mult, compania a declarat că nu a întârziat în vreun fel decizia, asta după ce ministrul ceh al industriei, Karel Havlicek, a declarat că guvernul său se aștepta la o decizie până la sfârșitul anului.

„După cum știți, ceea ce trebuie luat în considerare pentru această decizie sunt condițiile respective ale țării, mediul economic, strategia de e-mobilitate și cadrul de subvenționare”, a spus un purtător de cuvânt al VW.

Cu alte cuvinte, România nu îndeplinește câteva criterii importante pentru a ajunge pe lista posibilelor țări. Cu siguranță, acest lucru reprezintă o lovitură puternică pentru economia României care ar fi putut beneficia masiv de o nouă uzină deschisă pe teritoriul său.

CEO-ul Skoda, Thomas Schaefer, a declarat că Republica Cehă, țara de origine a mărcii, ar fi o locație ideală pentru „cel puțin una” dintre noile fabrici de baterii.

Unitatea Seat din cadrul Grupului Volkswagen a făcut, de asemenea, un pas puternic pentru ca o fabrică de baterii să fie construită lângă fabrica sa din Martorell, Spania.

Constructorul neamț a ales deja Germania și Suedia pentru primele două fabrici de baterii. Următoarea va fi în Franța, Spania sau Portugalia și se va deschide până în 2026, a spus Schmall.