Vești interesante despre Facebook și Instagram: ce decizie a luat Meta și cum ne afectează
Meta va tăia în continuare reclamele potențial dăunătoare.
Meta va elimina opțiunile detaliate de direcționare a reclamelor pentru „mii” de subiecte sensibile de pe Facebook, Instagram și alte servicii începând cu 19 ianuarie 2022. Mișcarea va bloca anunțurile bazate pe interacțiunile cu conținutul legat de etnie, sănătate, convingeri politice, religie și orientare sexuală, printre alte probleme de actualitate.
Este o mișcare drastică, iar Meta era conștientă că acest lucru ar putea dăuna unor companii și utilizări pozitive ale reclamelor. Cu toate acestea, Graham Mudd, vice-președintele Meta, a spus că opțiunile ar putea duce la „experiențe negative pentru oamenii din grupurile subreprezentate”.
Meta schimbă regulile
De asemenea, compania îți oferă mai mult control asupra reclamelor pe care le vezi. La începutul lui 2022, vei avea opțiunea de a vedea mai puține anunțuri legate de jocuri de noroc, pierdere în greutate și alte subiecte delicate. Poți limita deja frecvența reclamelor pentru alcool, parenting, animale de companie și politică.
Politicile publicitare mai stricte vin în aceeași zi cu cel mai recent raport de transparență al Meta și un efort general de a contracara acuzațiile denunțătorului Frances Haugen că gigantul tehnologic este mai interesat de profit decât de bunăstarea utilizatorilor săi. Un audit din 2020 a concluzionat că Meta nu a făcut față eforturilor de combatere a discriminării, inclusiv a reclamelor. Firma a eliminat direcționarea pentru mii de subiecte publicitare sensibile în 2017 și 2018, dar există în mod clar o presiune continuă pentru a arăta că Meta își poate curăța afacerea publicitară.
Meta va avea în continuare o mulțime de direcționare a anunțurilor, inclusiv anunțuri bazate pe locație, segmente de public personalizate și liste de clienți bazate pe permisiuni. Cu toate acestea, acest lucru i-ar putea împinge cu ușurință pe unii specialiști în marketing să-și regândească strategiile. Acest lucru poate ajuta prin reducerea numărului de anunțuri de exploatare, dar ar putea afecta și relevanța acelor anunțuri pe care le vezi.