Vestea zilei de la Dacia pentru șoferii românii: ce se întâmplă cu prima sa mașină electrică în România, Spring

de: Alexandru Puiu
03 11. 2021

Dacia Spring are doar câteva săptămâni de când a început să sosească pe meleaguri mioritice, dar constructorul de la Mioveni se bucură deja de o popularitate impresionantă printre români. Datele oficiale tocmai au fost publicate și arată foarte bine.

Nu mai puțin de 1000 de șoferi români au ajuns deja să-și conducă autoturismele Dacia Spring, după cum anunță compania. Ritmul livrărilor nu este cel mai rapid din lume, având în vedere că s-au deblocat comenzile pentru acest bolid în luna mai, dar având în vedere că mașinile au sosit începând cu primele zile ale lunii trecute, există motive de bucurie la Mioveni.

Dacia Spring, cea mai bine vândută mașină electrică

După aproximativ o lună de disponibilitate și în România și în alte țări europene, Dacia Spring a devenit cea mai bine vândută mașină electrică, atât în țara noastră, cât și în Franța.

Dintre cele 1000 de exemplare livrate, o treime au fost cumpărate de clienți din București și Ilfov. Nu departe, sunt livrările din Timiș, Iași, Cluj sau Brașov. Români din fiecare colț al țării au dorit să pună mâna pe autoturismul cu propulsie electric românesc, deși este asamblat în China.

În ceea ce privește cele mai populare dotări, 95% dintre clienți au dorit să dispună și de sistemul de încărcare rapidă cu bornă de curent continuu, o particularitate opțională. Ca referință, modelul este echipat în serie cu un cablu mode 3 (7KW AC) pentru wallbox.

În privința culorilor, albastrul este, se pare, culoarea preferată de clienții primului model 100% electric creat sub brandul autohton. Nu mai puțin de 40% dintre mașinile Dacia Spring livrate în octombrie au avut o astfel de caroserie.

Ca un detaliu important, fiecare Dacia Spring utilizează un motor electric de 33 KW cu 45 cai putere, cuplat cu o baterie de 26,8 KWh, menită pentru o autonomie de 230 Km conform ciclului WLTP și de 305 km conform ciclului WLTP City. Acesta din urmă include doar partea urbană a ciclului omologat. Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 de kilometri pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 de kilometri pentru bateria electrică.

În Europa, până la această oră, s-au înmatriculat deja peste 10.000 de astfel de autoturisme.