Victoria zilei pentru Dacia: ce are în comun Tesla Model 3 cu Dacia Spring, pe piața din România

Victoria zilei pentru Dacia: ce are în comun Tesla Model 3 cu Dacia Spring, pe piața din România

La nivel european, piața auto se află în cădere liberă deja de câteva luni, iar criza de microcipuri și semiconductori nu pare să se încheie curând. Cu toate acestea, cel puțin în România, Dacia Spring și Tesla Model 3 trec printr-o perioadă foarte bună.

Românii au trecut la mașini electrice. Piața auto din România se pare că s-a transformat suficient în ultimul deceniu încât să fie gata pentru autoturisme cu propulsie verde. Altfel, nu-mi explic ce s-a întâmplat în luna octombrie a acestui an, având în vedere că Dacia Spring și Tesla Model 3 au fost cele mai vândute mașini noi.

Dacia Spring versus Tesla Model 3

Nu mai puțin de 277 de autoturisme Dacia Spring au fost înmatriculate pe teritoriul țării noastre, în contextul în care, la începutul lunii trecute, a ajuns pe piață primul lot de mașini. ”A ajuns în România primul lot de 1.600 de maşini Dacia Spring, iar anul acesta vor fi livrate circa 3.500 în Ro­mânia şi circa 10.000 la nivel euro­pean“, au declarat reprezentanții gigantului de la Mioveni.

Ca referință, bolidul electric este produs în China, iar primul lot de mașini au fost livrat pe meleaguri mioritice din portul Koper din Slovenia. Reprezentanța Redac Craiova a livrat prima mașină Dacia Spring unui client din țară.

Pe de altă parte, pe locul doi la înmatriculări, s-a aflat Tesla Model 3. După ce septembrie a fost prima lună în care s-au livrat aceste mașini pe canal oficial în România, în octombrie s-au înmatriculat 62 de exemplare.

Când tragem linie, deși anul trecut a fost parcă și mai grav lovit de pandemie, în octombrie 2021 s-a înregistrat o scădere cu 23% a înmatriculărilor față de aceeași perioadă din 2020, până la un total de 9600 de unități, conform datelor Aso­ciaţiei Constructorilor de Automo­bile din Ro­mânia (ACAROM) pe baza da­te­lor DRPDIV. Comparativ cu luna septembrie, când scăderile față de 2020 au fost de ”doar” 14%, este clar că trendul este din ce în ce mai îngrijorător.

Citește și: