Un nou Dieselgate? Scandalul care ar putea costa enorm acest grup auto

de: Ciprian Ioana
14 07. 2021

În industria auto ar putea lua naștere un nou scandal de tip Dieselgate. De această dată, vizat e grupul Stellantis.

Franța vrea să pună tunurile pe Stellantis, grupul rezultat recent în fuziunea dintre PSA și Fiat Chrysler. Judecătorii din Hexagon investighează gigantul în scandalul falsificării emisiilor mașinilor diesel.  Un tribunal francez anchetează FCA, subsidiara italiană a producătorului auto Stellantis, în urma acuzaţiilor de fraudă legate de vânzarea maşinilor echipate cu motoare diesel.

E vorba de modelele fabricate în perioada 2014 – 2017.

Stellantis, un nou scandal de tip Dieselgate

Reacția companiei a fost una defensivă.

„Sistemele de control al emisiilor îndeplinesc toate cerinţele aplicabile la momentul respectiv şi continuă să facă asta. Compania aşteaptă cu nerăbdare să demonstreze asta şi cooperează pe deplin cu autorităţile”, a informat marţi Stellantis.

Câţiva producători auto europeni sunt verificaţi după izbucnirea în 2015 a scandalului Dieselgate în SUA, când s-a dovedit că vehiculele Volkswagen erau echipate cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

În cazul automobilelor produse de FCA Italy S.p.A. sunt verificate modelele diesel Euro 6 diesel comercializate în Franţa, în perioada septembrie 2014 – martie 2017.

Peugeot, o altă subsidiară a Stellantis, Renault şi subsidiara Volkswagen din Franţa sunt investigate de autorităţile de la Paris, deoarece ar fi înşelat consumatorii cu modelele diesel.

Stellantis, al patrulea producător auto global, regrupează 14 mărci de automobile, printre care Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler, Opel, Jeep, Ram şi Maserati, şi a fost înfiinţat în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler (FCA) şi grupul francez PSA.

Recent, grupul a anunțat investiții de 30 de miliarde de euro pentru electrificarea gamei. Se va întâmpla până în 2025 și toate cele 14 mărci vor avea modele electrice. Din grup fac parte mărci precum Fiat, Opel, Peugeot, Alfa Romeo, Jeep și Citroen. Grupul se va baza pe cinci uzine producătoare de baterii pentru mașini electrice în Europa și SUA.

Stellantis își prezentase deja direcția. Spunea că, în 2030, vrea ca în Europa 70% dintre mașinile pe care le va vinde să fie electrice sau hibride, iar în SUA pragul estimat este mai redus: 40%.

În prezent, ponderea vehiculelor cu emisii reduse din totalul vânzărilor Stellatnis este de 14% în Europa și 4% în SUA.