Ultima redută împotriva scumpirilor la energie: amenzi imense pentru Engie, E.On, Restart și Premier. Cum te ajută pe tine
În urmă cu câteva luni, detaliam practica înfricoșătoare a scumpirilor la gaze naturale în timpul perioadei contractuale, când, în teorie, furnizorul s-a angajat la un tarif fix. Acum, aceiași furnizori au fost amendați.
ANRE a luat decizia de a amenda cu 2,7 milioane de lei mai mulți furnizori de gaze naturale din România, pentru intenția acestora de a majora tarifele românilor în timpul derulării contractelor cu preț fix. Investigația pe acest subiect a fost făcută în urma plângerilor mai multor clienți finali, ca urmare a notificărilor primite de la furnizori, în legătură cu intenția de creștere a prețului la gaze naturale. Imediat după, Autoritatea Națională pentru Reglementare în Energie (ANRE) a verificat modul în care au fost respectate obligațiile legale referitoare la elaborarea și publicarea ofertelor tip de furnizare a gazelor naturale.
Amenzile fabuloase ar putea aduce facturi mai mici pentru clienți
În urma acțiunilor de control, s-au constatat mai multe încălcări ale prevederilor legale. În final, pentru faptele săvârșite, au fost sancționați mai mulți furnizori cu amenzi contravenționale în valoare totală de 2,69 milioane de lei. Engie România, E.ON Energie România şi Restart Energy One au primit amenzi de 800.000 de lei fiecare, iar Premier Energy, de 200.000 de lei. Dincolo de asta, furnizorii au fost obligați să păstreze vechile tarife în relația cu clienții, noile tarife fiind percepute ca ilegale.
„În ofertele lansate public cu un preţ fix, valabil pe o anumită perioadă (6-12 luni calendaristice), nu au menţionat că furnizorul îşi rezervă dreptul de a modifica pe parcursul acestei perioade preţul ofertat şi astfel, nu şi-au îndeplinit obligaţia legală de a pune la dispoziţia acestora, în mod transparent, informaţii clare, cu privire la preţurile practicate pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, preţ pe care, ulterior, au intenţionat să-l modifice, începând cu lunile octombrie şi noiembrie 2021, prin notificări trimise anumitor categorii de clienţi”, au precizat reprezentanţii ANRE.