Toți românii cu card bancar trebuie să știe: soluția la cea mai mare problemă, când ești la bancomat
Cardul bancar este astăzi principalul instrument de tranzacții bancare folosit în întreaga lume. Este necesar să știm să îl folosim corect pentru a ne ușura existența și pentru a înlătura un stres suplimentar. Cel mai des îl folosim pentru retragerea de numerar sau pentru diverse tranzacții bancare.
Este foarte important să știm ce facem în cazul în care cardul este blocat din cauză că tastat codul PIN greșit. După ce introduci de trei ori codul PIN greșit, în mod automat acesta va fi blocat de bancă. Aceasta este o măsură de siguranță pentru utilizatorul cardului. În caz de furt, cel care este în posesia cardului nu poate să încaseze numerar decât dacă cunoaște PIN-ul cardului respectiv.
Ce facem dacă am tastat codul PIN greșit?
Majoritatea băncilor, după ce ai introdus codul PIN greșit de trei ori, rețin cardul în bancomat pentru a nu mai putea fi utilizat. Alte bănci doar restricționează utilizarea cardului. În cazul în care ți-a fost blocat cardul, trebuie să contactezi imediat banca respectivă. Ea este singura care poate să îți blocheze sau reactiveze cardul bancar.
În cazul în care cardul ți-a fost reținut de bancomatul băncii emitente, acesta poate fi recuperat. Nu mai este necesara emiterea unui nou card. Dacă bancomatul folosit este altul decât a băncii emitente, atunci trebuie emiă o cartelă nouă. Diferența dintre cele două variante este timpul de recuperare al cardului.
În primul caz, banca poate să îți returneze cardul imediat, fiind aceeași cartelă fizică. Dacă, în schimb l-ai blocat în bancomatul altei bănci va trebui să aștepți până când aceasta va emite unul nou.
De asemenea, dacă ai uitat codul PIN al cardului, trebuie să mergi la banca emitentă pentru a obține un cod nou. Este o situație neplăcută în care fiecare dintre noi s-a aflat la un moment dat. Dar, băncile și-au rezervat dreptul de a face acest lucru ca formă de securitate pentru clienții săi.