Toată lumea laudă mașinile electrice și ne încurajează să cumpărăm, dar nimeni nu spune acest lucru
Pe fondul unor obiective de mediu ambițioase, adoptate la vârful celor mai puternice instituții și organizații internaționale, mașinile electrice sunt ridicate pe un piedestal. Oamenilor li se recomandă să renunțe la clasicele motoare, pe benzină și motorină, în favoarea autovehiculelor verzi. Totuși, e o mare problemă căreia liderii nu îi acordă atenția cuvenită: infrastructura de încărcare a mașinilor electrice.
În timp ce piața mașinilor electrice se extinde tot mai mult, de la o lună la alta, iar producătorii auto anunță tot mai siguri pe ei faptul că până la finele deceniului vor opri din producție mașinile cu motoare pe benzină și motorină, tuturor ne scapă din vedere un aspect: suntem pregătiți, cu adevărat, de mașinile electrice?
O problemă mai puțin discutată
E ușor să vii în fața șoferilor din întreaga lume și să le prezinți avantajele unui astfel de autoturism, mai ales pe cele legate de impactul asupra mediului înconjurător, dar cât de folositoare ne sunt, de fapt, mașinile electrice, în condițiile infrastructurii de încărcare din prezent.
Realitatea este că infrastructura de încărcare de care dispunem acum nu este una optimă, care să permită dezvoltarea rapidă și accentuată a pieței auto electrice.
Semnalul de alarmă e tras de către Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA). Constructorii membri ai acestei Asociații spun că, în timp ce companiile auto sunt forțate să ridice cadența de dezvoltare a automobilelor electrice, infrastructura de încărcare pentru acestea rămâne mult în urmă. Prin urmare, actualii utilizatori de mașini electrice sunt obligați să caute mai mult decât este necesar o stație de încărcare, iar potențialii cumpărători evită să renunțe la mașinile dotate cu motoare cu ardere internă.
Mai mult, spun aceștia, rețeaua de încărcare pentru mașini electrice nu este doar insuficientă, ci și neperformantă.
„Din aproximativ 225.000 de puncte de încărcare existente la nivelul UE, doar 25.000 sunt potrivite pentru încărcare rapidă. Cu alte cuvinte, doar unul din nouă puncte de încărcare este rapid (cu o capacitate de peste 22 kW). Punctele de încărcare rămase (cu o capacitate de 22 kW sau mai puțin) includ multe prize cu capacitate redusă”, menționează oficialii ACEA.