Tesla continuă expansiunea: ce se întâmplă cu una din principalele fabrici

de: Andrei Tilimpea
01 12. 2021

Tesla a livrat aproximativ 350.000 de vehicule de la unitatea sa din Shanghai în primele 10 luni ale acestui an.

Aceasta intenționează să investească până la 188 de milioane de dolari în fabrica sa din Shanghai pentru a moderniza echipamentele, pe măsură ce fabrica se apropie de epuizarea capacității actuale

Tesla a declarat în raportul său anual pentru 2020 că volumul de producție anual este de 450.000 de vehicule.

Un reprezentant al companiei în China a spus că investiția vizează modernizarea echipamentelor cheie și îmbunătățirea tehnologiei și nu implică „direct” extinderea capacității de producție.

Tesla a livrat aproximativ 350.000 de vehicule de la unitatea sa din Shanghai în primele 10 luni ale acestui an, arată cifrele compilate de Asociația Chinei pentru Autoturisme.

Cea mai productivă fabrică

Asta în ciuda faptului că livrările Model Y au început abia în ianuarie și, deoarece pandemia și deficitul global de cipuri au menținut presiunea asupra producției.

Rata lunară de livrare a depășit 50.000 de unități în septembrie și octombrie, deschizând calea pentru ca Tesla să atingă nivelul anual de capacitate de producție.

Tesla va angaja încă 4.000 de angajați de producție ca parte a planului de modernizare, ceea ce duce la aproximativ 19.000 de angajați ai uzinei. Aceasta este responsabilă pentru exporturile de mașini în Europa și Asia Pacific. Acest lucru, împreună cu modernizarea liniei de producție, poate crește volumele de producție ale fabricii cu cel puțin 10 la sută, în funcție de cum merge upgrade-ul.

Muncitorii din unitate lucrează deja în trei schimburi, 24 de ore pe zi, cu o singură zi de întreținere la fiecare săptămână sau două.

China este cheia ambițiilor globale ale Tesla, țara găzduind cea mai mare piață de vehicule electrice din lume și o mulțime de furnizori și producători.

În timp ce compania a devenit primul producător auto care deține în totalitate operațiunile sale acolo, Tesla a cunoscut suișuri și coborâșuri. Vânzările s-au stabilizat și au crescut de atunci, cu exporturi puternice în prima jumătate a anului.