Tesla a intrat sub lupa investigatorilor. Riscă să i se suspende licența

de: Mădălina Bahrim
18 05. 2021

Un organism de reglementare din California a declarat luni că analizează dacă Tesla a încălcat reglementările prin promovarea în mod fals a sistemelor sale avansate de asistență a conducătorului auto, ca fiind „pilot automat”.

De la anunțul făcut de Tesla privitor la sistemul său avansat de asistență, în lume au avut loc multe accidente cu mașini Tesla, despre care organele de anchetă cred ca nu ar fi avut pe nimeni pe scaunul șoferului, iar pasagerii s-ar fi bazat exclusiv pe pilotul mașinii, care ar fi fost promovat într-o manieră care dă de înțeles că poate conduce singur autoturismul.

Deși, oficial, Tesla spune pe site-ul său ca funcția de asistență a șoferului nu oferă autonomie mașinii, Elon Musk, CEO-ul gigantului producător auto, promovează termenul de „pilot automat” în mesajele sale postate pe Twitter, unde are peste 50 de milioane de adepți.

În acest context, Tesla a intrat în vizorul autorităților.

Producătorului auto Tesla riscă să îi fie suspendată licența

Grupurile de consumatori și experții au criticat Tesla pentru că i-ar fi indus în eroare pe consumatori, care au crezut că mașina se poate conduce singură, din moment ce Tesla nu a oferit un sistem adecvat care să nu permită utilizatorilor să circule cu scaunul șoferului liber. Astfel, Tesla ar fi contribuit la numeroase accidente, spun experții.

Prin urmare, Departamentul pentru Vehicule Motorizate din California (DMV) a declarat că examinează această situație, în contextul în care există un regulament care „interzice unei companii să facă publicitate vehiculelor pentru vânzare sau închiriere, ca fiind autonome”

În cazul în care se va demonstra ca Tesla a încălcat regulamentul, se poate ajunge până la suspendarea licenței profesionale a producătorului auto, pe lângă alte sancțiuni administrative.

„Facem apel la Tesla să nu mai folosească terminologia hiperbolică pentru a-și vinde tehnologia deja impresionantă”, a declarat pentru Reuters Jason Levine, director executiv la Center for Auto Safety.