Skoda lovită puternic de criză: ce măsuri a luat producătorul ceh

de: Andrei Tilimpea
19 10. 2021

Producătorul auto urmează să se concentreze pe livrarea a 10.000 de mașini restante.

Skoda a început o reducere a producției pentru o perioadă de două săptămâni, întrucât marca cehă se confruntă cu lipsa de cipuri și alte componente, a spus compania.

Brandul, parte a Grupului Volkswagen, vrea să termine de construit, în această perioadă, 10.000 de mașini aflate încă în fază de producție.Cu toate acestea, o singură linie de producție va fi operațională, a declarat purtătorul de cuvânt Tomas Kotera.

„Skoda Auto s-a luptat cu o mare lipsă de componente critice, ceea ce a forțat-o să limiteze semnificativ producția în ultimele săptămâni”, a adăugat acesta.

Cea mai nouă oprire

Skoda, cel mai mare exportator auto al Republicii Cehe, a declarat la începutul acestei luni că va „reduce semnificativ sau chiar va opri” producția de la 18 octombrie până la sfârșitul anului din cauza deficitului global de semiconductoare care afectează sectorul auto.

Asociația cehă pentru industria automobilelor a declarat că producătorii auto din Cehia vor produce cu un sfert de milion de mașini mai puține decât se așteptau anul acesta din cauza deficitului global de microcipuri, costând sectorului auto 9,14 miliarde de dolari în vânzări.

Sectorul auto este coloana vertebrală a economiei cehe, angajând 180.000 de lucrători și reprezentând un sfert din producția industrială.

Incertitudinea din industria auto devine un obstacol major în Europa centrală, forțând economiile să se bazeze mai mult pe o revenire a serviciilor sau a cheltuielilor gospodăriilor pentru a stimula creșterea.

Pe lângă Skoda, care a oprit producția și la sfârșitul lunii septembrie și Toyota s-a confruntat cu reduceri de producție la uzina sa din Kolin.

De altfel, atât Ungaria cât și Germania s-au confruntat cu scăderi de producție în ceea ce privește industria auto.

Producătorii de autovehicule din întreaga lume se luptă cu lipsa cipurilor semiconductoare pe fondul creșterii cererii post-pandemice.