Sindicatele franceze pun presiune pe Renault: vor ca acest model Dacia să nu mai fie produs la Mioveni și-n altă parte

de: Ciprian Ioana
20 05. 2021

Sindicatele franceze pun presiune pe Renault și vin cu mai multe revendicări. Una dintre ele se referă la un model Dacia produs și la Mioveni.

Sindicatele fracenze caută să-și protejeze locurile de muncă din Hexagon și vin cu o listă de solicitări către Renault. Una dintre ele se referă la mutarea producției modelului Dacia Sandero în Franța. Sindicaliștii vin cu propriile argumente.

Ei susțin că piața franceză e cea mai importantă pentru acest model și n-ar fi normal ca el să fie importat din alte părți. Nu se face referire la România în mod explicit, dar o parte dintre modelele Sandero se fabrică la Mioveni, iar celelalte în uzina din Maroc.

Sindicatele vor producția Sandero în Franța

Oficialii sindicatului CGT, parte din Confederația Generală a Muncii din Franța, o organizație extrem de puternică, au lansat o petiție prin care solicită relocarea unei părți a producției în Hexagon. Se cere, între altele, „rebalansarea volumelor producției” astfel încât „asamblarea să fie realizată cât mai aproape de piețele de desfacere”, scrie economica.net.

Și nu-i vizat doar modelul Sandero, ci și alte modele ale grupului fabricate peste hotare.

În sprijinul revendicărilor sunt aduse niște cifre: sindicaliștii consideră ilogică asamblarea a 365.000 de unități Renault Clio în Slovenia și Turcia atâta timp cât 123.658 dintre acestea sunt vândute în Franța, acolo unde uzina din Flins produce doar 73.966 unități.

Cât despre modelul Sandero: „pentru al doilea an consecutiv Dacia Sandero a fost mașina favorită a francezilor. Dar acest vehicul nu este produs în Franța! O treime dintre modelele Dacia Sandero și Dacia Duster produse în est sunt importate în Franța fără ca vreunul să fie asamblat local.” – arată petiția sindicatelor.

Ulterior, un reprezentant al sindicaliștilor a încercat să-și nuanțeze declarațiile:

„(…) obiectivul nostru nu este repatrierea producției din România sau Turcia, ci să creăm noi linii de producție în Franța”. Prin urmare, nu este vorba despre o relocare totală, ci despre o „rebalansare a producției” – a spus el.

E greu de crezut că petiția sindicaliștilor va produce efecte. Renault nu-și dorește cheltuieli suplimentare, ba, din contră, caută să reducă din costuri. În acest moment, strategia de producție și a uzinelor alese, inclusiv pentru Sandero, arată că lucrurile merg cât de cât bine așa cum sunt.

Dacia Sandero este produsă la Mioveni doar în versiunea Stepway, în vreme ce celelalte modele sunt fabricate în uzina Renault din Tanger, Maroc.