Se transformă TikTok într-un fel de Instagram? Ce schimbare importantă pregătesc chinezii
Instagram e o aplicație acuzată că a copiat masiv de la TikTok. Acum, se pare că a venit rândul chinezilor să facă același lucru.
TikTok e văzută drept aplicația care a prins extrem de bine în rândul utilizatorilor cu vârste mici și a reușit, apoi, să-i atragă și pe influenceri acolo. E unul dintre motivele pentru care funcțiile oferite au început imediat să fie copiate de Instagram și alți giganți din piață.
Acum, chinezii vor să facă la fel și să copieze funcția Stories. Mai exact, compania testează deja cu un număr restrâns de utilizatori dispariția postărilor după 24 de ore, așa cum se întâmplă cu story-urile la Instagram.
TikTok vrea să copieze modelul Stories de la Instagram
Deocadată, acest test se derulează cu un număr mic de utilizatori din afara Statelor Unite, scrie consultantul social-media Matt Navarra. Nu e clar, așadar, dacă această funcție va veni pentru toată lumea, dar e clar că se încearcă terenul în această direcție.
”Căutăm mereu să găsim noi moduri pentru a aduce valoare comunității noastre pentru o cât mai bună experiență pe TikTok. Deocamdată, experimentăm diverse formate noi cu creatorii noștri, pentru a-i ajuta să-și aducă în comunitate ideile creative”, a spus un purtător de cuvânt al platformei.
De remarcat că aplicațiile încep să se copieze unele pe altele. Funcția Stories a apărut pentru prima dată la Snapchat și a fost copiată ulterior de toată lumea – de la Facebook la LinkedIn. Twitter a încercat, de asemenea, ceva similar cu Fleets, dar experimentul a eșuat.
Instagram, platforma deținută de Facebook, a copiat multe funcții de la gigantul chinez. A venit cu funcția Reels, inspirată puternic de la TikTok și a anunțat apoi și mai multe schimbări. Pentru a rămâne competitiv, șeful aplicației spunea recent că Instagram trebuie să se adapteze.
Una dintre idei ar fi ca Instagram să ofere și mai multe recomandări – „Suggested Posts” . Ar fi nevoie și de mai mult conținut video, iar formatul să nu mai fie limitat – adică Instagram să ofere și funcția de ecran complet.
De fapt, ce vrea să spună șeful aplicației deținute de Facebook, dar o face cu alte cuvinte, e că aplicația trebuie să copieze și mai multe de la gigantul chinez TikTok, care se bucură de un real succes. Reels reprezintă doar începutul.
Iar TikTok, după cum vezi, nu stă degeaba.