Schimbarea ciudată de pe Netflix, HBO și Disney+: ne afectează pe toți, dar vine din Franța

de: Ozana Mazilu
01 07. 2021

Guvernul francez a decretat că Netflix, Disney + și alte servicii de streaming vor trebui să cheltuiască până la un sfert din veniturile lor pentru realizarea de conținut local.

80% din investițiile respective ale fiecărei platforme vor fi destinate realizării de emisiuni franceze, filme TV și documentare. Asta dacă vrei mai multe producții precum Lupin.

Franța este primul membru al Uniunii Europene care aplică noi reguli de streaming, în conformitate cu Directiva Comisiei Europene privind serviciile media audiovizuale. Cadrul este conceput pentru a crea o mai mare paritate între platformele de streaming și alte emisiuni și servicii de divertisment din întreaga UE. Probabil că vor mai urma și alte țări membre UE care vor adopta această directivă.

Noi reguli pentru platformele de streaming – vom vedea mai multe producții franțuzești pe Netflix

Deci, există un stimulent pentru ca platformele să investească integral 25% din venituri. Disney +, de exemplu, ar putea fi tentat să meargă pe acest traseu, astfel încât să poată transmite filme Marvel, Star Wars și Pixar mult mai devreme în Franța.

„Vor trebui să investească cel puţin 20% din veniturile realizate în Franţa pentru finanţarea de producţii cinematografice şi audiovizuale europene sau franceze”, precizează ministrul francez.

Netflix intenționează să reinvestească 20% din veniturile sale franceze în conținut local, potrivit Variety. Compania nu și-a prezentat filmele la Festivalul de Film de la Cannes de ani de zile, parțial din cauza regulii de trei ani a cinematografiei.

UE lucrează de ani de zile pentru a se asigura că platformele de streaming au o proporție semnificativă de conținut local. Alte jurisdicții au încercat să facă serviciile de streaming să investească și în producții locale. Guvernul canadian, de exemplu, caută să reclasifice companiile de streaming, ceea ce le-ar putea determina să contribuie cu sute de milioane de dolari la realizarea conținutului local. În 2017, Netflix s-a angajat să cheltuiască patru sute de milioane de dolari pentru producții canadiene pe parcursul a cinci ani.