Salonul Auto de la Shanghai, prilej pentru constructori să arate că se pot bate cu Tesla: cu ce vin producătorii

de: Ciprian Ioana
19 04. 2021

Salonul Auto de la Shanghai a debutat în această săptămână. Toți marii producători prezenți acolo își prezintă cele mai noi modele, dar analiștii mai remarcă ceva. E un bun prilej pentru aceștia să demonstreză că pot rivaliza inclusiv cu Tesla.

Salonul Auto Shanghai, ediția 2021, a debutat luni, iar organizatorii au vrut să se laudă că e cam primul eveniment major organizat în pandemie cu public. Organizatorii au luat măsuri pentru a se asigura că nu se încarcă normele sanitare, dar dincolo de contextul medical, analiștii observă că e cam primul an în care alți producători pot dovedi că se pot bate cu Tesla.

Vedetele salonului sunt, evident, modelele electrice.

Salonul Auto de la Shanghai, ediția 2021

Luni, 19 aprilie, evenimentul a debutat cu prezentările pentru presă, urmând ca între 21 și 23 aprilie, cele 12 hale rezervate evenimentului să fie dedicate specialiștilor, iar mai apoi, între 24 și 28 aprilie, modelele noi pot fi admirate de public. Sunt prezenți aproximativ 1.000 de producători, printre care și cei mai cunoscuți.

Principalele teme sunt în acord cu investițiile făcute deja de industrie: electromobilitatea, conectivitatea, conducerea autonomă și noile concepte de mobilitate, toate  grupate sub sloganul „Embracing Change” („Îmbrățișând schimbarea”).

Printre modelele noi cu care se laudă producătorii mari se numără Audi A6 e-tron, Audi Q5L, BMW iX, Mercedes-Benz EQB sau Volkswagen ID.6. De asemenea, printre premierele importante ale evenimentului se numără Nissan X-Trail, Kia EV6, Cadillac Lyriq sau Buick Verano, precum și concepte care prefigurează automobilele viitorului.

Un bun prilej de defilare prin fața Tesla

China e cea mai mare piață auto, iar producătorii sunt direct interesați de acest lucru. Și majoritatea caută să demonstreze că pot detrona, sub o formă sau alta, Tesla. Evident că doar unii dintre ei pot face asta și nu toți atât de repede pe cât ar vrea. Se remarcă, însă, de departe Volkswagen, care are cele mai mari șanse, după cum scriam AICI.

Germanii prezintă un nou SUV electric destinat doar pieţei chineze. E denumit ID.6 și, după cum susține compania, reflectă tranziţia industriei auto spre electrificare şi conceperea de modele având în vedere gusturile clientelei chineze. VW susţine că acest model de tip SUV cu şase şi şapte locuri este destinat creării unui „salon pe roţi” cu direcţie semi-automată şi alte tehnologii avansate.

La rândul său, constructorul auto american Ford şi-a prezentat primul SUV conceput pentru vânzări globale în conformitate cu o strategie care se bazează mai mult pe operaţiunile din China pentru dezvoltarea de produs. De asemenea, Nissan Motor Co. urmează să dezvăluie crossover-ul său X-Trail pentru piaţa chineză şi sistemul său de propulsie e-POWER.

În lupta pentru supremație pe piața mașinilor electrice nu-s de ignorat, însă, nici mărcile chineze. Nu lipsesc de la eveniment mărci precum Nio, Li Auto și alții. Și toți au modele electrice din ce în ce mai puternice și mai tehnologizate în gamele lor.

China, piața râvnită de toți

Potrivit datelor Asociaţiei producătorilor auto din China, în primul trimestru al acestui an vânzările de SUV-uri, sedan-uri şi minvan-uri în China au crescut cu 75,6% în ritm anual. Comparativ, firma de consultanţă Edmunds.com Inc. estimează că în aceiaşi perioadă în SUA vânzările au crescut cu 8,9% în ritm anual.

E clar, așadar, de ce Salonul Auto de la Shanghai e unul de interes pentru toți marii producători.

Asociaţia producătorilor auto din China susţine că vânzările de vehicule electrice s-au triplat în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 515.000 de unităţi.

Constructorii auto sunt interesaţi în mod special de China, cea mai mare piaţă din lume în funcţie de volumul de vânzări şi prima mare economie a lumii care şi-a revenit din pandemie, pentru a-şi relansa vânzările şi a inversa pierderile de miliarde de dolari suferite în ultimul an.