Românii, luați în vizor de ANAF: s-a dat drumul la scrisori trimise cetățenilor. La ce să fii atent

de: Andrei Simion
29 01. 2021

Românii s-au bucurat de-o perioadă de liniște, cel puțin când vine vorba de ANAF. Dar treaba a revenit la normal din ianuarie 2021.

Recent, ANAF i-a informat pe români că va intensifica activităţile de îndrumare şi asistenţă în domeniul fiscal. Susține că astfel vrea să aibă un rol activ pentru sprijinirea contribuabililor în vederea îndeplinirii obligaţiilor fiscale care le revin.

În acest sens, ANAF derulează proiectul pilot care privește stimularea conformării voluntare dedicat persoanelor fizice. Acesta presupune transmiterea unor informări către contribuabili persoane fizice, prin care li se oferă îndrumare și asistenţă în vederea îndeplinirii, în mod corespunzător, a obligaţiilor declarative şi de plată.

Unde poți găsi informații ca să fii în regulă la ANAF

Pentru a beneficia de asistenţă în domeniul fiscal şi pentru a-şi îndeplini obligaţiile fiscale în mod voluntar, contribuabilii pot contacta call centerul ANAF la numărul 0314039160. Pentru a solicita informaţii personalizate privind situaţia fiscală, contribuabilii pot utiliza serviciul Spaţiul Privat Virtual.

E bine de știut și că, din 11 ianuarie, ANAF a revenit la controale. „La solicitarea mediului de afaceri, ANAF a amânat operaționalizarea Registrului Central Electronic pentru conturi bancare și conturi de plăți identificate prin IBAN prevăzută inițial în data de 4 ianuarie 2021, pentru data de 11 ianuarie 2021”, potrivit comunicatului instituției remis la acea dată.

Totodată, insituția vrea să se digitalizeze de anul acesta. Și s-o facă ceva mai agresiv decât până acum. Va implementa SAF-T – un standard internaţional pentru schimbul electronic de date contabile între organizaţii şi autorităţile fiscale sau auditorii externi ce permite ca oamenii Fiscului să nu mai vină la firme pentru a solicita informaţii. Poate fi un prim pas spre debirocratizare dar, mai mult de atât, poate elimina diversele forme de abuzuri, erori sau situații neplăcute care apar din vina ambelor părți. Vom vedea însă ce se întâmplă abia când va fi disponibil și cum va funcționa.