Producătorul care nu mai vrea motoare pe benzină și motorină: se pregătește să renunțe și la clasicul TDI

de: Ciprian Ioana
22 03. 2021

Viitorul industriei auto e electric și chiar autonom. Acest producător, care se pregătește să renunțe la motoarele pe benzină și motorină, știe asta.

Volkswagen a anunțat că nu se va mai concentra pe motoarele clasice cu combustie, adică motoarele care funcționează prin arderea combustibililor ca benzină și motorină. Germanii se pregătesc să renunțe la acestea, inclusiv la clasicul TDI. 

„În acest moment nu mă aștept să fie lansată o nouă familie de motoare”, a menționat Ralf Brandstaetter, șeful mărcii germane VW.

Volkswagen nu mai vrea motoare pe benzină și motorină

Reprezentantul mărcii germane susține că noile motoare vor fi mult mai prietenoase cu mediul. Practic, vor îndeplini țintele cerute pentru standardele Euro 7.

„Încă avem nevoie de ele pentru un anumit timp și trebuie să fie cât mai eficiente posibil”, a explicat șeful mărcii Volkswagen.

Volkswagen se va concentra pe electrice, iar strategia Accelerate, lansată la începutul lunii, merge fix în direcția asta. Germanii speră ca vehiculele complet electrice să reprezinte peste 70% din vânzările sale de vehicule pe piața europeană până în 2030. În SUA și China, Volkswagen vizează o cotă de piață de peste 50% pentru vehiculele complet electrice la nivelul aceluiași an.

Această strategie nu-i valabilă doar pentru Volkswagen. Nici cealaltă marcă din grup, Audi, nu se gândește să meargă în altă direcție.  La începutul lunii martie și șeful mărcii Audi din grupul Volkswagen, Markus Duesmann, a menționat că brandul premium nu va dezvolta noi motoare cu ardere internă. Ca și în cazul Volkswagen, atenția mărcii este complet direcționată către mașinile electrice, în timp ce motoarele existente vor mai fi utilizate doar pentru viitoarele generații ale modelelor A4, A6, și Q5.

„Următoarea generație a acestor trei modele va avea cu siguranță încă motoare cu ardere internă, inclusiv variante plug-in hybrid și mild hybrid” a declarat Duesmann, conform Automobilwoche.

Nu e clar când se va renunța motoarele clasice. Dar e clar că e o chestiune de timp foarte scurt. Și dacă te arunci să spui un orizont de până la 5 ani, nu greșești foarte tare.