Nemuritorul motor diesel de la Volkswagen: ce se va întâmpla cu clasicul 2.0 TDI

Nemuritorul motor diesel de la Volkswagen: ce se va întâmpla cu clasicul 2.0 TDI

2.0 TDI e clasicul motor al celor de la Volkswagen și e departe de a fi istorie. Reușește să se tureze chiar și-n perioadele actuale, în care Comisia Europeană impune norme dure anti-poluare tuturor producătorilor.

Motorul 2.0 TDI e clasicul motor diesel al germanilor de la Volkswagen, cel care s-a aflat și-n centrul scandalului Dieselgate. La acea vreme, constructorul a fost acuzat că a trucat testele privind emisiile și a fost nevoit ulterior să plătească bani grei în diverse procese. De asemenea, mai mulți șefi și ingineri ai grupului au fost anchetați.

Acum e o perioadă dificilă pentru constructorii auto, care trebuie să se conformeze noilor reguli dure impuse de Comisia Europeană, referitoare la țintele de poluare. Chiar și așa, Volkswagen insistă că motorul 2.0 TDI nu va muri pentru că a reușit să atingă standardul Euro 6d, adică cel mai dur.

E o performanță greu de egalat.

Motorul care nu moare: 2.0 TDI de la Volkswagen

Grupul Volkswagen a anunțat o nouă versiune a clasicului motor, una care îndeplinește țintele de poluare impuse de Comisia Europeană și totuși vine cu aceleași performanțe. Varianta 2.0 TDI Euro 6d poluează chiar mai puțin decât multe dintre motoarele pe benzină de pe piață. Deloc surprinzător, motorul se va găsi sub capota noului Golf, dar și pe Passat și Arteon.

Germanii au explicat și cum l-au făcut să se adapteze noilor vremuri și să respecte standardele de mediu. Se bazează pe două dispozitive de tratare a gazelor de eșapament, amplasate în serie, care astfel „curăță” aceste gaze și elimină emisiile de NOx la nivelul impus de normele Euro 6d, care intră în vigoare la 1 ianuarie 2021.

„Motorul 2.0 TDI rămâne unul din cele mai importante motoare ale noastre. Poate fi găsit pe cele mai multe modele ale mărcii și pe multe modele ale grupului. Din acest motiv, face eforturi pentru actualizarea motorului diesel. În versiunea pentru standardul de emisii Euro6d, este pregătit pentru anii următori” – a spus Frank Welsch, director pentru dezvoltare tehnică în cadrul VW.

Motorul diesel 2.0 TDI a fost lansat în 2012 și a echipat modele precum Jetta, Golf, Passat, dar și alte mărci din cadrul grupului german – precum Audi A3. Practic, toate mărcile care au fost implicate în scandalul Dieselgate din 2015.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI