Platforma care poate defini viitorul Dacia: ce e CMF-BEV, invenția celor de la Renault
Renault virează puternic spre modele electrice și parte din această strategie e și Dacia. Totul se va datora platformei CMF-BEV.
Francezii de la Renault au planuri mari privind electrificarea gamei în următorii ani, iar de noile tehnologii vor beneficia și cei de la Dacia. În cadrul unui eveniment dedicat fix acestei strategii, compania-mamă a constructorului autohton a prezentat, între altele, și noua platformă electrică CMF-BEV.
În privința Dacia, planul ar fi ca motoarele e-Tech să fie introduse pe toate modelele până în 2025, scrie profit.ro.
Dacia și Renault, planuri mari
Francezii de la Renault vor să lanseze 10 noi automobile electrice în următorii 5 ani și vor să scadă costul bateriilor cu 60%, iar pe cel al motoarelor cu 30%, până în 2030, a anunțat Luca de Meo, în cadrul prezentării eWays, dedicată lansării strategiei electrice a grupului.
Țintele companiei includ un procent de 65% vehicule electrificate în volumul de vânzări, în 2025, și până la 90% în 2030. Renault și-a schimbat astfel țintele, din cauza reglementărilor UE, care țintesc noi limitări ale emisiilor, începând cu 2025.
Guvernele pun presiune pentru ca modelele noi lansate pe piață, indiferent de ce producător e vorba, să fie mult mai prietenoase cu mediul. Iar Dacia trebuie să se adapteze la asta din mers. Deocamdată, are primul model electric – Dacia Spring și niște motorizări care vin și în varianta pe GPL. Dar nu va fi suficient pentru atingerea țintelor, e nevoie de mai mult.
Prima etapă a electrificării Dacia, după momentul Spring, va fi introducerea motoarelor hibrid, atât cele simple, cât și cele plug-in, într-o etapă mai întârziată.
„Dacia va primi aceste motoare mai târziu. Nu există alternativă pe piață în Europa, în acest moment (n. red.: cu referire la Dacia Spring)”, a spus Luca de Meo.
Renault promite că, odată cu platforma CMF-BEV, autonomia modelelor produse acolo va fi de până la 400 km, cu un motor de 100kW, însă costurile de producție vor fi mai mici cu 33% față de costurile platformei regăsite pe modelul ZOE. De asemenea, faptul că vor fi folosite componente comune cu platforma non-electrică CMF-B, care va ajunge la 3 milioane de unități anual în următorii 5 ani și va contribui la reducerea costurilor.