Noua pasiune a românilor, descoperită în pandemie: nu ne putem văita că nu avem bani

de: Mădălina Bahrim
07 10. 2021

Cu toții știm că una dintre cele mai populare teme de discuție în rândul românilor este lipsa banilor. Toți ne văităm de faptul că nu avem suficienți bani să ne cumpărăm ceea ce ne dorim sau să călătorim acolo unde visăm, însă realitatea pare să fie cu totul alta.

În plină criză pandemică, cifrele de afaceri ale comerțului electronic au explodat. Românii au cumpărat masiv de pe internet în ultimele luni, semn că bugetul nu reprezintă o problemă chiar atât de acută pe cât lăsăm noi să se înțeleagă.

Unde se duc banii românilor, de fapt

Pandemia a schimbat radical comportamentul de consum, iar românii par să-și fi găsit o nouă pasiune în shopping-ul online.

Datele MerchantPro, platformă ce oferă soluții Saas pentru eCommerce, arată că numărul comenzilor în perioada ianuarie – septembrie 2021 a crescut cu 54% față de anul precedent.

Conform analizei citate, cele mai solicitate domenii în cumpărăturile online au fost reprezentate de fashion & accesorii, IT & electronice, sport și home & deco, unde creșterile au ajuns și până la 190%. Aceste date sunt furnizate în urma unui studiu efectuat asupra celor peste 1.500 de magazine de pe platforma locală de eCommerce.

Ca idee, pe segmentul de Home&Deco comenzile aproape s-au dublat. Românii au cheltuit sume frumoase pe articole de redecorat sau mobilat locuința. La aceste comenzi a contat, cu siguranță, faptul că mulți oameni au lucrat de acasă și au fost nevoiți să își îmbunătățească locuințele astfel încât să aibă confortul necesar desfășurării activității profesionale.

„Dinamica din online, care nu s-a diminuat odată cu îndepărtarea de momentul declanșării pandemiei, ne confirmă că ne îndreptăm spre digitalizarea obiceiurilor de consum.

Diferența o va face experiența consumatorului pe site, de la browsing, comandă și metode de plată diversificate și până la livrare, retur și politica de marketing.

Consumatorii schimbă frecvent magazinele preferate dacă nu își găsesc produsele dorite, un preț corect, o livrare rapidă sau pur și simplu o experiență bună pe site. Tocmai de aceea diferența o fac soluțiile optimizate, armonizate cu nevoia consumatorului actual de a primi satisfacție maximă la fiecare achiziție”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

MerchantPro susține că, față de anul precedent, cea mai mare creștere a fost înregistrată în valoarea și numărul comenzilor pe segmentul IT&Electronice, aproape o triplare (+194%) în valoarea comenzilor înregistrate, respectiv 159% creștere în numărul acestora.