Niciodată nu s-au făcut mai mulți bani din reclame: suma colosală din piața de media în 2021

de: Ozana Mazilu
17 12. 2021

La sfârșitul fiecărui an, se întocmesc bilanțuri. Te întrebi câți bani s-au făcut din reclame în 2021? Nu mai mult și nici mai puțin de 540 de milioane de euro.

Așadar, piața de media ajunge, la finalul acestui an, la valoarea de 540 milioane de euro, conform unui raport al Media Fact Book.

Astfel, la nivel global, anul 2021 este considerat cel mai bun an din istoria advertising-ului. Creșterea a fost fără precedent: 22% față de 2020, atingând un record de 710 miliarde de dolari.

540 de milioane de euro s-au produs din reclame anul acesta

În ceea ce privește estimările pentru anul următor, experții spun că piața își va păstra traiectoria crescătoare, cu un procent de creștere de 12%, atingând valoarea de 800 miliarde de dolari.

„În ciuda incertitudinii permanente generate de pandemie, a problemelor apărute pe lanțurile de aprovizionare, care afectează sectoare mari ale economiei, sau inflației care a luat avânt, remarcăm în 2021 o revenire treptată a nivelului de consum al populației, care alimentează o redresare mai puternică decât se estima la începutul anului în ceea ce privește cheltuielile de marketing și, implicit, ale pieței de media. Datele actualizate ale raportului Media Fact Book, făcute publice de Initiative, relevă faptul că, în România, toate verticalele cheie ale pieței de media (domenii precum Retail, Pharma etc) au înregistrat creșteri mari în 2021, comparativ cu 2020, ceea ce conturează un final de an cu +17% creștere pentru piața de media, atingând valoarea de 540 milioane de euro”, conform raportului.

Ce anume a provocat creșterea accelerată din acest an? În primul rând, factorul economic, adică o creștere a PIB-ului de 7%, o recuperare a scăderii economice înregistrate în 2020, pe fondul multiplelor stimulente de care mediul de afaceri și populația a beneficiat.

Apoi, consumatorii au cheltuit mai mulți bani decât oricând în acest an, folosind și economii pe care le-au acumulat în 2020, iar relaxarea restricțiilor de mobilitate a deschis apetitul pentru călătorii și achiziții al populației.

Bineînțeles că vorbim și despre factorii de creștere organici, stimulați de accelerarea adoptării comerțului online. Aceștia au dus la o creștere a investiției în publicitatea online, dar și în cea tradițională, folosită ca mediu pentru a crește vizibilitatea brandurilor.