Mașinile electrice vor lovi puternic piața muncii. Se anunță concedieri în masă
Evoluția către mobilitatea electrică va avea un impact semnificativ asupra pieței muncii la nivel global, arată studiile. Marii producători auto vor renunța la motoarele clasice și vor avea nevoie de un număr mai mic de muncitori.
Potrivit unui studiu recent, producătorii și furnizorii de mașini clasice, în special cei pentru motoarele cu ardere internă, vor avea nevoie de un număr considerabil mai mic de lucrători până în 2030 din cauza trecerii la e-mobilitate.
În total, s-ar pierde sute de mii de locuri de muncă, deoarece e nevoie de mai puțină forță de muncă pentru realizarea vehiculelor electrice.
Totuși, există și vești bune.
Locurile de muncă pierdute ar putea fi compensate
În schimb, s-ar crea noi locuri de muncă în sectorul mobilității, potrivit unui studiu realizat de grupul Agora Verkehrswende și de Boston Consulting Group (BCG).
În general, în ciuda schimbărilor majore, numărul locurilor de muncă ar putea fi menținut constant, cred experții.
Practic, oamenii vor fi concediați din sectorul tradițional, dar se vor putea reintegra rapid și ușor pe piața muncii.
Trecerea la electromobilitate va costa 220.000 de locuri de muncă – dar va crea și 205.000 de locuri de muncă noi, arată studiile realizate de experți în industrie.
Christian Hochfeld, directorul Agora Verkehrswende, a subliniat că industria ar trebui să se concentreze în primul rând pe electromobilitate.
Păstrarea cu ardere internă nu este cu siguranță o modalitate de a asigura forța de muncă. „Electromobilitatea este singurul scenariu viitor valid pentru mașini în acest deceniu”. Este incontestabil că sunt necesari mai puțini lucrători”, a punctat Hochfeld.
„Dar dacă politica ar întârzia schimbarea, ar avea un preț mai mare pentru economie: pierderea cotei de piață și, prin urmare, a ocupării forței de muncă”, a mai spus directorul Agora Verkehrswende.
Potrivit studiului, locurile de muncă vor crește semnificativ la acei producători și furnizori care sunt independenți de trenul de rulare tradițional – precum și la companiile din infrastructura energetică și producția de energie. Un exemplu este înființarea unei rețele de încărcare la nivel național pentru mașinile electrice.
Prin urmare, piața muncii va oferi alternative la locurile de muncă pierdute. Rămâne de văzut dacă acestea vor avea un caracter uniform în țările din Vestul și din Estul Europei.