Veste proastă pentru șoferii cu mașini pe benzină și motorină: aceste mașini ar putea fi interzise în România

Veste proastă pentru șoferii cu mașini pe benzină și motorină: aceste mașini ar putea fi interzise în România

Comisia Europeană are planuri mari privind îmbunătățirea calității mediului în următorii ani. Pentru a realiza acest lucru, UE își propune să vină cu măsuri drastice.

UE vrea să interzică toate motoarele pe benzină, motorină sau GPL din 2025.

Dacă ai o astfel de mașina, bucură-te cât mai poți de ea, fiindcă e foarte posibil să mai ai la dispoziție doar patru ani să o poți face.

„E o aberație”

Și, totuși, există voci avizate și foarte acide la adresa acestei strategii, care spun că nu va fi pusă în practică.

De exemplu, Asociația Industriei de Inginerie Mecanică (VDMA) consideră că planul Uniunii Europene este imposibil de pus în practică. Reprezentanții Asociației critică inițiativa UE și spun că e o „aberație”. De asemenea, VDMA e foarte tranșantă și spune că Europa nu își poate permite să interzică aceste tipuri de mașini.

„Obligația planificată că vehiculele noi din Europa să fie practic fără emisii începând cu 2025 ar fi o aberație ecologică, economică și tehnologică”, se arată într-un comunicat de presă al VDMA, potrivit Euractiv.

„Industria auto începe prin a spune că este imposibil și apoi, în cele din urmă, se conformează”

„Știți că industria auto începe prin a spune că este imposibil și apoi, în cele din urmă, se conformează”, a spus Frans Timmermans, șeful UE pentru politică climatică.

Timmermans a anunțat, totuși, că eventualele decizii ale UE privind interzicerea mașinilor și camioanelor alimentate exclusiv cu motoare cu ardere internă va fi luată în dialog cu industria auto.

„Știu că există nervozitate. Vom avea acest dialog cu industria, dar nu putem aștepta până în 2029 pentru a reduce în continuare emisiile”, a punctat oficialul UE.

Industria auto din Europa continuă să investească mult pentru a oferi mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050, dar aceasta este doar o piesă dintr-un puzzle mai complex.

„Producătorii auto europeni conduc tranziția la e-mobilitate și se depășesc literalmente unul pe celălalt în lansarea de noi vehicule electrice. Dar succesul acestui efort uriaș este serios amenințat de instalarea întârziată a infrastructurii de tarifare în UE”, e de părere Oliver Zipse, care este președintele și CEO-ul ACEA al BMW.

În acest sens, experții Automotiveworld notează că „pentru a atinge obiectivele climatice ale UE, trebuie să vedem desfășurarea rapidă a unei rețele dense de infrastructură care acoperă întreaga Uniune Europeană.

Europa trebuie să trimită un semnal clar consumatorilor că numărul încărcătoarelor publice va crește în conformitate cu adoptarea pe piață a mașinilor cu taxă electrică în viitor.

Comisia Europeană ar trebui să facă acest lucru stabilind obiective neechivoce de desfășurare a infrastructurii pentru fiecare dintre cele 27 de piețe auto din UE, iar acestea ar trebui să fie obligatorii și aplicate în mod corespunzător de către brațul executiv european”.

Citește și: