Lidl face anunțul momentului în plină criză: pune la bătaie 195.000 lei și se întâmplă chiar de acum în România

de: Andrei Simion
08 01. 2021

Lidl a venit cu un anunț supriză la începutul anului. Vorbim de o sumă considerabilă de bani pe care o donează pentru a-i ajuta pe unii dintre cei mai defavorizați români.

Retailerul a anunțat că a strâns 96.000 de lei de la români. Apoi a suplimentat suma cu fonduri proprii până la 195.000 de lei și a donat totul către World Vision România ca să reamenajeze cu ajutorul acestor fonduri o serie de școli din zone defavorizate.

Banii vor fi folosiți pentru reamenaja și dota școlile beneficiare ale programului World Vision din zonele rurale defavorizate din județele Cluj, Dolj și Vaslui. Suma de peste 96.000 de lei, obținută cu sprijinul clienților Lidl în cadrul campaniei de donații de la casele de marcat, desfășurată între 1 iulie – 31 decembrie 2020 în magazinele Lidl, va fi folosită pentru modernizarea spațiilor școlare, pentru dotarea școlilor cu centrale termice, astfel încât copiii să beneficieze de căldură permanentă și de apă caldă, dar și pentru reabilitarea grupurilor sanitare și implementarea unor soluții care să permită aducerea de apă curentă în interiorul școlilor care nu sunt racordate la rețea.

Până pe 30 iunie 2021, Lidl organizează o nouă campanie de strângere de fonduri dedicată centrului Step by Step, pentru modernizarea învățământului și susținerea educației timpurii.

Cât de gravă e situația elevilor din medii defavorizate în România

În România, 4 din 10 școli din mediul rural au grupuri sanitare situate în curte, fără apă curentă și fără canalizare. Studiile arată că educația timpurie le oferă copiilor, de la naștere până la intrarea la școală, la 6-7 ani, condiții specifice pentru o mai bună dezvoltare generală în concordanță cu caracteristicile individuale și de vârstă. Astfel, educația timpurie facilitează progresul individual al copiilor, deprinderile și cunoștințele dobândite devreme favorizând dezvoltarea ulterioară, în timp ce deficiențele la vârste mici conduc la oportunităţi de învăţare ratate sau slab valorificate.

Odată cu succesul primei campanii de strângere de donații, retailerul a anunțat că, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021, organizează  o nouă campanie de donații la casele de marcat.

Beneficiar va fi Centrul Step by Step. Prin acest parteneriat Lidl își propune să contribuie la modernizarea învățământului românesc și susținerea Educației Timpurii. Campania de strângere de fonduri reprezintă doar o primă etapă dintr-un amplu proiect de promovare a Dezvoltării Copilăriei Timpurii, de conștientizare a importanței primelor 1.000 de zile din viața fiecărui copil și de asigurare a accesului echitabil și incluziv la servicii și resurse pentru Educația Timpurie.

Suma strânsă în cadrul campaniei va fi folosită de către Centrul Step by Step pentru realizarea și distribuirea de resurse educaționale pentru părinți și pregătirea profesioniștilor din domeniul Educației Timpurii.