Industria auto se confruntă cu mari probleme: cifrele care arată dezastrul
Criza cipurilor continuă să lovească producția
Mărcile Hyundai și Kia au fost mari câștigători pe o piață europeană care a scăzut cu 17,5% în noiembrie, pe măsură ce criza cipurilor a continuat să afecteze producția de vehicule.
Înmatriculările de mașini de pasageri pe piețele UE, EFTA și Marea Britanie au fost de 864.119 luna trecută, au arătat datele asociației industriale ACEA.
Vânzările din noiembrie au fost cele mai proaste rezultate din această lună de când ACEA a început să urmărească cifrele în 1993.
Penuria globală de semiconductori și alte probleme legate de lanțul de aprovizionare au diminuat livrările de mașini la nivel global, producătorii de mașini așezându-se pe vehicule pe jumătate terminate și incapabili să răspundă cererii.
Vânzările Hyundai au crescut cu 42% în noiembrie, în timp ce marca soră Kia a crescut cu 20%. Mărcile și-au valorificat legăturile cu producătorii coreeni de cipuri pentru a evita opririle lungi ale uzinelor care i-au lovit pe rivali.
Industria este puternic afectată
Grupul Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a înregistrat o scădere a înmatriculărilor cu 31%, vânzările mărcii VW au scăzut cu 38%, Audi cu 30%, Skoda cu 27% și Seat cu 25%. Porsche și-a limitat scăderea vânzărilor la mai puțin de 1%, deoarece mașinile cu marjă mare ale mărcii au fost prioritizate pentru cipuri.
La Stellantis, cel de-al doilea producător auto din Europa, înmatriculările au scăzut cu 21 la sută, Jeep cu 36 la sută, Alfa Romeo cu 35 la sută, Fiat cu 25 la sută și Opel/Vauxhall, de asemenea, cu 25 la sută. Vânzările de mașini Peugeot au scăzut cu 20%, iar Citroen au scăzut cu 7%.
Înmatriculările Grupului Renault au scăzut cu 12%, Renault scăzând cu 21%, în timp ce Dacia a câștigat 5,7%, iar marca de mașini sport Alpine și-a dublat vânzările la 265 de vehicule.
Printre alte mărci, Ford a scăzut cu 44 la sută, Nissan a scăzut cu 20 la sută, iar Toyota a scăzut cu 9,3 la sută.
Brandurile de lux au avut o lună proastă, cu Jaguar în scădere cu 37%, Land Rover cu 36%, iar Volvo și Lexus ambele cu 16%. Mercedes-Benz a scăzut cu 25 la sută, iar BMW a scăzut cu 19,5 la sută.