Încă o dovadă că peste români a venit deja criza: ce se întâmplă cu bugetul familiilor

de: Mădălina Bahrim
06 12. 2021

Bugetele familiilor din România par să fie deja afectate de criză. Românii se situează sub media europeană în privința vânzărilor cu amănuntul.

Se pare că am început să cumpărăm mai puține produse non-alimentare, de unde putem deduce faptul că nu stăm chiar bine la capitolul financiar, motiv pentru care

Eurostat tocmai a publicat cel mai recent al său privind evoluția vânzărilor cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro.

Potrivit analizei, vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au crescut în luna octombrie, aspect pe care analiștii în domeniu l-au anticipat înainte. Conform datelor obținute din piață, consumatorii au cheltuit mai mult pentru achiziţionarea de produse non-alimentare, iar e-commence-ul a fost la mare căutare, foarte mulți cumpărători orientându-se către magazinele online.

Concret, în cifre, Eurostat ne arată că vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,2% în zona euro şi cu 0,3% în Uniunea Europeană, în luna octombrie comparativ cu septembrie.

Slovenia, Portugalia şi Danemarca sunt trei țări unde vânzările au crescut puternic, cu 13%, 2,3%, respectiv 2,2%.

România, din nou la coada clasamentelor europene

Nu același lucru se poate spune și despre țara noastră. Raportul Eurostat indică faptul că vânzările cu amănuntul au scăzut cu 0,4% de la o lună la alta în România.

Referindu-ne la ritmul anual, ne mai arată specialiștii europeni, comerţul cu amănuntul a înregistrat un avans de 1,4% în zona euro şi o creştere de 2,3% în Uniunea Europeană. În România vânzările cu amănuntul au crescut cu 4,6% în ritm anual în luna octombrie, după un avans de 8,9% în septembrie.

Din raportul citat reiese faptul că majoritatea statelor membre Uniunea Europeană au înregistrat o majorare a vânzărilor cu amănuntul în ritm anual. Totuși, avem câteva state care s-au evidențiat puternic printre acestea, înregistrând creșteri substanțiale în domeniu. Este vorba despre Slovenia (34,3%), Polonia (12,4%) şi Estonia (11%).

Se pare că vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de faptul că vânzările de combustibili au crescut cu 1,3%. De asemenea, la rândul lor, vânzările de produse non-alimentare au înregistrat o creștere de 0,6%.