Hyundai vrea să dea lovitura: planul pe termen lung pe care îl are compania

de: Andrei Tilimpea
14 10. 2021

Directorul operațional Hyundai Motor a declarat că producătorul de automobile dorește să dezvolte propriile cipuri pentru a reduce dependența de producătorii de cipuri.

Un deficit global de semiconductori, declanșat parțial de creșterea cererii de laptopuri și altor produse electronice în timpul pandemiei, a afectat liniile de producție auto la nivel mondial în acest an.

Hyundai a suspendat temporar lucrul în unele fabrici din cauza lipsei de semiconductori. Cu toate acestea, directorul general al companiei, Jose Munoz, a declarat că cel mai critic prag a fost depășit, adăugând că producătorul auto a avut „cele mai grele luni” în august și septembrie.

“Industria cipurilor reacționează foarte, foarte repede”, a spus el, dând exemplu pe Intel, care investește mulți bani pentru a-și extinde capacitatea.

“În ceea ce privește cazul nostru, vrem să putem să ne dezvoltăm propriile cipuri în cadrul grupului, pentru a nu mai exista un asemenea nivel de dependență cum este cel de acum”, a adăugat acesta. “Adevărat, acest lucru necesită multă investiție și timp, dar la asta lucrăm acum”.

Creștere în vreme de criză

Un rol important, spune CEO-ul, îl va juca subsidiara Hyundai Mobis. Mai mult, conform declarației anterioare, Hyundai își propune să livreze vehicule la nivelul planului său inițial în al patrulea trimestru și să compenseze eventualele pierderi de producție anul viitor.

Împreună cu Toyota și Tesla, Hyundai face parte dintr-un grup de producători care au crescut vânzările la nivel mondial în ciuda deficitului de cipuri.

Hyundai a decis să nu reducă numărul de comenzi în timpul pandemiei, după ce a văzut că piețele asiatice se recuperează mai puternic decât se aștepta, a spus Munoz.

Munoz, care este și președinte al Hyundai Motor North America, a declarat că producătorul auto este pe cale să înceapă să fabrice vehicule electrice în SUA în 2022 și caută atât să-și îmbunătățească fabrica existentă din Alabama, dar și să-și mărească volumul de producție.